Farklılaştırılmış matematik öğretiminin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerde erişiye, yaratıcılığa, tutuma ve akademik benliğe etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, üstün zekâlı öğrencilerin tüm ihtiyaçlarına cevap veren bir farklılaştırılmış Matematik programının bir bölümünün geliştirilmesini, uygulanmasını ve bu programın etkililiğinin sınanarak, sonuçlarının ortaya konmasını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, ilköğretim 5.sınıfta öğrenim gören üstün zekâlı öğrenciler için Matematik dersindeki sayılar öğrenme alanının alt öğrenme alanı olan 'Kesirler' konusu farklılaştırılarak özgün bir ünite programı oluşturulmuştur. Çalışma İstanbul İlinde, Türkiye'de ilköğretim düzeyindeki tek üstün zekâlılar devlet okulu olan Beyazıt Ford Otosan İlköğretim okulunda, 5. Sınıfa devam eden 12'si deney, 12'si kontrol olmak üzere Raven Spm Plus testi ile tanılanan toplam 24 üstün zekâlı öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrencilere araştırmacı tarafından farklılaştırılan 'Kesirler' konusu uygulanırken, kontrol grubundaki öğrenciler ise mevcut öğretmenleriyle, öğretimlerine müdahale edilmeden derslerini işlemeye devam etmişlerdir.Araştırma kapsamındaki verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen Matematik Başarı Testi, Torrance Yaratıcı Düşünme Testi-Sözel, Matematik Tutum Ölçeği ve Akademik Benlik Kavramı Ölçeği kullanılmıştır. Bu testler, uygulama öncesi ve sonrasında deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere uygulanmıştır. Verilerin analizinde, Mann Whitney-U testi ve Wilcoxon İşaretlenmiş Mertebeler Testi teknikleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, üstün zekâlı öğrencilere yönelik olarak hazırlanan programın; öğrencilerin başarılarını, yaratıcılıklarını, matematik dersine olan tutumlarını ve akademik benlik durumlarını anlamlı düzeyde arttırdığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik Öğretimi, Üstün Zekâlı Öğrenci, Farklılaştırılmış Öğretim, Yaratıcılık, Matematik Tutum, Akademik Benlik Kavramı. The main objective of this study is to be able to develop and practice a differentiated a part of Mathematics program answering all the needs of gifted students and to put forth the results of this program upon the trial of its effectiveness. In accordance with this objective, for the gifted students being educated at the 5th grade of primary schools, the unit of 'Fractions' which is the sub-subject of Numbers in Mathematics course, is differentiated and an original unit program is formed.The study is performed with a total 24 fifth grade level gifted student consisting of 12 experimental and 12 control group, identified with Raven SPM Plus Test in the city of İstanbul in Beyazıt Ford Otosan Primary School which is the only gifted student school supported by the government on primary school level. The differentiated 'fractions' unit developed by the researcher is applied to the experimental group students while the control group continues to be taught by their current teacher without any intervention to their current course.For data collection within the research; scales like Mathematics Achievement Test, Torrance Creative Thinking Test-Verbal, Mathematics Attitude Scale and Academic Self-Concept Scale, developed by the researcher are used. These tests are carried out with every experimental and control group student before and after the application. For data analysis Mann Whitney-U Test and Wilcoxon Signed-Ranks Test Tecniques are used.According to the research findings, it is observed that the program developed for the gifted students is meaningfully enhances their success, creativity, attitude against Mathematics and academic self concept condition.Keywords: Mathematics Teaching, Gifted Student, Differentiated Teaching, Creativity, Mathematics Attitude, Academic Self Concept.
Collections