Ergenlerde okul dışına itilme: Nusaybin örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETERGENLERDE OKUL DIŞINA İTİLME: NUSAYBİN ÖRNEĞİBu araştırmanın amacı, Nusaybin ilçesinde okulu dışına itilme nedenlerini belirlemektir. Bu doğrultuda bir grup okulu dışına itilen ergenin okul deneyimleri, okulu dışına itilme süreci, okulu dışına itilme nedenleri ve okul dışına itilme sonrası yaşantıları ile Nusaybin'de öğretmenlik yapan bir grup öğretmenin okul dışında kalma nedenleri, okuldan ayrılan öğrenciler ile yaşadıkları deneyimlere ilişkin anlatılarını irdeleyerek nitel araştırma ile kuramsal bir çerçeve oluşturmaktır. Türkiye'de genelde okul terki ve okul dışına itilme ile ilgili çok sınırlı bir araştırma bulunmaktadır ve bu doğrultuda bu alandaki araştırma ve yazına katkıda bulunulması amaçlanmaktadır. Bu çalışma ile sınır bölgesinde bulunan bir ilçenin okul dışına itilme nedenleri ortaya konulmuştur. Araştırma sonuçları; sosyal bağlam içinde aile ve okul yaşantıları öğrencilerin okula devamında engellemelere neden olduğu; yani öğrencilerin okul dışına itildikleri saptanmıştır. Aile yaşantılarında ekonomik nedenler, cinsiyetçilik, ailenin eğitim yaşantıları ve dil faktörü gibi etmenler engellilik teşkil ederken, okul yaşantılarında ise okulun disiplin pratikleri, öğrencilerin davranış problemleri, eğitimin anlamı ve arkadaşların etkisi gibi etmenler öğrencilerin okula devamlarında engellemelere neden olduğu tespit edilmiştir. Her iki grubun anlatılarına göre, aile yaşantıları okul yaşantılarını doğrudan etkilediği yönündedir. Anahtar kelimeler: Okul dışına itilme, okul terki, okuldan çekilme, ergenlerde okul dışına itilme süreci, ergenlerde okul dışına itilme nedenleri ABSTRACTADOLESCENTS PUSHED OUT OF SCHOOL: THE CASE OF NUSAYBİNThe purpose of this study is to identify the reasons for school pushouts in Nusaybin. Accordingly, it is to form a hypothetical framework through qualitative research by examining the school experiences of some school push out adolescents. The study will look at the process of pushout; the reasons presented by teenagers for school pushout; the perspective of some teachers in Nusaybin with regard to their experience of school pushouts and the narratives of these teachers about the problems they have faced with those pushout adolescents. There is limited research about school dropouts and pushouts in Turkey. Thus, it is aimed to contribute to the research and literature in this field. In particular causes of school pushout in a county of a border region, i.e between Turkey and Syria, are revealed through this study. Research results: in social contexts, it is determined that both family and school life causes obstructions in school attendance of the students: In other words, for a variety of reasons, students are pushed out of school. While factors in family life such as economic preassures, sexism, the educational background of families and language factor form obstacles, it has been found that the discipline practices of school, behavioral problems of students, the meaning of education and the effects of peers cause the obstructions of the students' attendance in school life. According to the narratives of both the adolescents and teachers, family life directly influences the school life. Key Words: push out of school, school dropout, pull out of school, process of adolescence push out of school, reason of adolescence push out of school.
Collections