Eğitim öğretim kurumlarında görev yapan yöneticiler açısından hizmet içi eğitimin önemi: temel eğitim ve orta öğretim kurumlarında bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hizmet içi eğitim çalışmalarının, eğitim öğretim kurumlarında görev yapan yöneticiler açısından önemini incelemektir. Eğitim yöneticilerinin okul gelişimine etkilerinin hangi düzeyde olduğunu araştırmak, bu konuda yapılan araştırma, inceleme bulgularını ele almak ve okul gelişiminin sağlanmasına yönelik öneriler geliştirmektir.Salihli/Manisa ilçesi ve Simav/Kütahya ilçeleri uygulama okulu olarak seçildi. Temel eğitim ve ortaöğretim okul yöneticilerine yönelik yapılan çalışmada karşılaştırma türü olarak ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırma da literatür taraması ve eğitim ihtiyaç analizi yöntemlerinden anket tekniği uygulanmıştır. Araştırma uygulamasına ilişkin görüşlerin belirlenmesi için yüzde dağılımı, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Ayrıca Tek faktörlü Varyans Analizi ve Tukey HSD testi uygulanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim algıları medeni durum, yaş, görev, mesleki deneyim, yöneticilik kıdemi, mezun olunan yükseköğretim kurumu değişkenleri bakımından anlamlı farklılık gösterirken cinsiyet ve kurum türü değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Hizmet içi eğitim çalışmalarını planlayan birimlere hizmet içi eğitim algılarını etkileyen faktörleri dikkate alarak planlama yapması önerilir.Anahtar Kelimeler: Hizmet içi eğitim, Eğitim kurumları, Yöneticiler In-service training studies examine the importance of managers in educationaland trining institutions. To investigate the extent to which the effects of education managers on school development are being investigated. Manisa/Salihli and Kütahya/Simav towns were chosen as application schools. The relational screening model was used as the type of comprehension in the calls for basic education and secondary school administrators. In the constitution, questionnaire technique was applied from the literatüre survey and training needs analysis methods. Percentage distribution, frequency, arithmetic mean and standard deviation values were used to determine the views of the survey application. One-factor variance lysis and Turkey HSD test were also applied. As a result of this research, it was determined that there was no statistically significant difference between the education administrators and the variables of gender and institution type in terms of in-service training perceptions, such as marital statues, age, occupation, Professional experience, seniority education graduates. It is suggested that the planning units for in-service training studies take the factors that affect in-service training Keywords: In-service training, Educational institutions, Administrators
Collections