Okul öncesi öğretmenlerinin sanat eğitimi ve ortam özelliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerin sanat eğitimi ve ortam özelliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma ile okul öncesi öğretmenlerinin sanat etkinliklerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sanat eğitimi ile tüm gelişim alanlarına hitap edebilme durumlarının belirlenmesine çalışılmıştır.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Ordu ilinin Fatsa ilçesindeki MEB'e bağlı devlet ve özel anaokulu/anasınıfı görev yapmakta olan 70 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, alan yazın taraması yapılarak uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` ve `Okul Öncesi Öğretmenlerin Sanat Eğitimi ve Ortam Özelliklerini Değerlendirme Anketi` ölçme aracı kullanılmıştır.Elde edilen verilerin çözümlenmesinde bilgisayar tabanlı istatistiksel paket analiz programı olan SPSS 21.0 kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin sanat eğitimine ilişkin gelişimsel katkı, malzemelerin hazırlanması, ortamın düzenlenmesi, iletişim ve değerlendirme boyutları ile görev yaptıkları okul yeri ve öğrenim durumuna ilişkin bulgular için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Yaş, görev yaptıkları okul türü, kıdem yılı, görev yaptığı yaş grubu ve görev yaptığı sınıf mevcuduna ilişkin bulgular için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizi ile elde edilen bulgularda, gruplar arasındaki farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu saptamak amacıyla çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey HSD testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin sanat eğitimi ve ortam özelliklerinin gelişimsel katkı ve değerlendirme alt boyutlarında görev yaptıkları okul türü değişkenine göre KML.uygulama anasınıfında görev yapan öğretmenler aleyhine anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p< 0.05). Ayrıca, öğretmenlerin sanat eğitimi ve ortam özelliklerinin gelişimsel katkı alt boyutunda öğretmenlerin çalıştıkları sınıf mevcudu değişkenine göre 16-20 arası sayıya sahip olan öğretmenler lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p< 0.05). Anahtar Kelimeler: Okul öncesi öğretmenleri, Sanat eğitimi, Ortam Özellikleri The purpose of this study is to review the opinions of preschool teachers on art education and environmental qualities. It is attempted to determine plan, application, evaluation of art activities and situation with regards to addressing all development areas regarding art education.Descriptive survey model is used in the study. The study group consists of 70 preschool teachers who work in public and private kindergartens/preschools which are registered under MEB in Fatsa district, Ordu in 2014-2015 school year. With regards to obtaining the study data, review of literature is realized and `Personal Information Form` and `Evaluation Survey Regarding Art Education and Environmental Qualities of Preschool Teachers` developed by the researcher in accordance with expert opinions are used.In the analysis of the data acquired, SPSS 21.0 which is computer-based statistical package analysis program is used. Independent t-test is used for findings regarding developmental contribution of preschool teachers in terms of art education, preparation of materials, arranging the environment, communication and evaluation dimensions and school location and educational background.One-way analysis of variance is used for findings regarding age, the school type they work in, years of seniority, age group and class size they teach. Tukey HSD test, one of the multiple comparison tests, is used to determine which groups differ from one another according to the findings obtained from one-way analysis of variance.As a result of the study, according to the school type they work in with regards to developmental contribution and evaluation sub-dimensions of art education and environmental qualities of teachers, a significant difference has been found against the teachers who work in KML practice preschool (p< 0.05). Also, according to the variance of class size they teach with regards to developmental contribution sub-dimension of art education and environmental qualities of teachers, a significant difference has been found in favor of teachers who have around 16-20 in their classes (p< 0.05). Key Words: Preschool teachers, Art education, Environmental Qualities
Collections