Okul müdürlerinin vizyoner liderlik yeterliliklerine ilişkin müdür ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, `okul müdürlerinin vizyoner liderlik yeterliklerine ilişkin müdür ve öğretmen görüşleri`ni belirlemek amacıyla yapılmıştır. Okul müdürlerinin, vizyoner liderlik yeterliklerinin öğretmenler tarafından algılanma düzeyinin müdürlerin kendi görüşleriyle kıyaslanması, okul yönetimlerinde işbirliğini geliştirici ve vizyoner liderliği güçlendirici bir etki yapacağı düşünülmektedir. Araştırma, genel tarama modeliyle yapılmış olup, İstanbul ili Esenyurt ilçesindeki okullarda 2015-2016 öğretim yılında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla da alfa katsayısı 0.922 olarak hesaplanan `Vizyoner Liderlik Yeterlikleri` anketi kullanılmıştır. Araştırmayla elde edilen veriler, SPSS paket programı ile analiz edilerek tablolar yardımıyla yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmenler, müdürlerin vizyoner düşünme ile kaynakları kullanma ve risk alma yeterlikleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu düşünmektedirler. Müdürler, vizyoner düşünme, kaynakları kullanma, iletişim, eylem yönelimli olma, risk alma, karar verme ve güdüleme yeterlik düzeyleri konusunda öğretmen görüşlerine kıyasla, daha üst düzeyde yeterli olduklarını düşünmektedirler. Cinsiyet değişkeni açısından bakıldığında ise, erkekler, kadınlara oranla, müdürlerin vizyoner liderlik yeterliklerinin daha üst düzeyde gerçekleştirildiğini düşünmektedirler. Okul müdürlerinin iletişim becerilerini geliştirebilecek etkinliklere katılmasını teşvik edecek önlemler alınması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Okul Yönetimi, İletişim, Vizyon ve Misyon, Liderlik,Eğitim Yönetimi. This study has been carried out in order to determine `prıncipals' and teachers'opinıons regarding principals' visionary leadership qualifıcations`. It is thought thatcomparing prıncipals' and teachers' opinions regarding principals' visionaryleadership qualifications is likely to make an impact to strenghthen theleadership.The research is conducted through general screening model and in orderto determine the opinions of the principles' and teachers' who work in schools during2015-2016 academic year in Esenyurt District of İstanbul, `Visionary LeadershipCompetencies` questionnaire where alpha coefficient was calculated as 0,922 wasused. Data obtained from the survey are analyzed with SPSS and interpreted with thehelp of tables. According to the results obtained, it is considered that there is astronger relationship between the managers' visionary thinking and their usingcommunication and resources.It is believed that there is a stronger relationshipbetween the teachers and the managers' visionary thinking and their using theresources, and their taking risk. The school principals think that their characteristicsof visionary thinking, using resources, communication, being action-oriented, risktaking, decision-making and motivation are higher than those of the teachers. Maleteachers think that the principles' characteristics of using resources, being actionoriented,risk-taking and motivation are higher. It is recommended to take measuresin order to encourage principles' for participating in activities which will developcommunication skills.Key Words: School Management, Communication, Vision and Mission,Leadership, Educational Administration.
Collections