Yenilik ve kurumsal imaj arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve teknoloji çağının gereklerine uygun olarak kurumların yeniliğe, yenilenmeye önem vermeleri gerekmektedir. Ancak bu şekilde rakipleri karşısında fark yaratıp avantaj elde edebilmektedirler. Dolayısıyla gelişen ve sürekli değişen bir hızda ilerleyen şartlar karşısında durağan bir çizgide olmamak, değişimi takip ederek uyum sağlamak, küreselleşmenin etkisindeki dünyanın genel bir zorunluluğudur. Ancak bu şekilde kurumlar varlıklarını devam ettirebilmektedir. Kurum tarafından gerçekleştirilen her yenilik, kurumun imajını da olumlu etkileyen bir güçtür. Çalışmanın amacı, yenilik ve kurumsal imaj arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Bu doğrultuda Ankara'da Bilişim Teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren üç farklı firmada çalışan 720 çalışandan, 253 kişi üzerinde anket yöntemiyle elde edilen verilerle araştırma yapılmıştır. Elde edilen bulgular ile araştırma hipotezleri test edilmiştir. Ayrıca yenilik ve kurumsal imajın çalışanlar tarafından demografik özellikler olan yaş, cinsiyet, eğitim ve çalışma süresi değişkenlerine göre olumlu algılanıp algılanmadığı belirlenmiştir. Tüm bulgular incelendiğinde yenilik ve kurumsal imajın geneli ve tüm alt boyutları arasında yüksek düzeyde anlamlılık saptanmış ve yeniliğin kurumsal imaja pozitif yönde etki ettiği ortaya çıkarılmıştır. In accordance with the requirements of the information and technology era, institutions should give importance to innovation and renewal. Only in this way can they make a difference against their competitors and gain an advantage. Therefore, it is a general necessity of the world under the influence of globalization not to be in a stagnant line in the face of the conditions that are developing and progressing at an ever-changing pace, and to follow the change. Only in this way can institutions maintain their existence. Every innovation realized by the institution is a force that positively affects the image of the institution.The aim of the study is to determine the relationship between innovation and corporate image. In this respect, a survey was conducted on data obtained from 253 people from 720 employees working in three different companies operating in the Information Technologies sector in Ankara. The research hypotheses were tested with the findings. In addition, it was determined whether innovation and corporate image were positively perceived by employees according to demographic characteristics such as age, gender, education and working time. When all the findings were examined, a high level of significance was found between the innovation and overall and all sub-dimensions of corporate image and it was found that innovation had a positive effect on corporate image.
Collections