EFL teachers` views on usefulness of ELT undergraduate program
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İngilizce öğretmenlerinin Türkiye'deki üniversitelerin eğitim fakültelerinin İngiliz Dili Eğitimi lisans programı hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Bu amaçla, dizaynı ve maddeleri ilgili literatür taranarak ve Yüksek Öğretim Kurulu'nun 1982, 1998 ve 2006 yıllarındaki İngiliz Dili Eğitimi lisans programları incelenerek araştırmacı tarafından oluşturulan anket aracılığıyla nitel ve nicel veri toplanmıştır. İngiliz Dili Eğitimi lisans mezunu 207 İngilizce öğretmeni çalışmaya katılmıştır. Katılımcılara kırk maddeden oluşan beşli Likert tipi anket verilerek onlardan lisans programında aldıkları her bir dersin İngilizce öğretmenliği mesleğine katkısının ne oranda olduğunu belirtmeleri istenmiştir. Katılımcılardan lisans programında almadıkları derslerle ilgili görüş belirtmemeleri istenmiştir. Bu çalışma, İngiliz Dili Eğitimi lisans programında öğrenilen alan bilgisi, genel pedagojik bilgi, alanla ilgili pedagojik bilgi ve disiplinler arası bilgilerin yabancı dil öğretirken İngilizce öğretmenleri tarafından etkili bir şekilde kullanılıp kullanılamadığını araştırmayı hedeflemiştir. Ankette ilk olarak katılımcılara bazı kişisel bilgiler sorulmuştur ve katılımcıların İngiliz Dili Eğitimi lisans programındaki dersleri ne dereceye kadar faydalı bulduğu hakkındaki görüşleri üzerinde bu bilgilerin etkisi olup olmadığı incelenmiştir. Anketin son bölümünde, katılımcılardan İngiliz Dili Eğitimi lisans programına dahil edilmesini önerecekleri dersleri isimleriyle ya da tanımlamalarıyla yazmalarını istenmiştir.Anketin bulguları alan bilgisi derslerinden `Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi`, pedagojik alan bilgisi derslerinden `Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması` ve genel kültür derslerinden `Atatürk İlke ve İnkılapları` derslerinin katılımcılar tarafından yabancı dil öğretimi açısından `tamamen faydalı` olarak değerlendirildiğini göstermiştir. Aynı zamanda alan bilgisi derslerinin ortalamasının pedagojik alan bilgisi ve kültür derslerinin ortalamasından yüksek olduğu görülmüştür. Buna ek olarak, cinsiyet ve katılımcıların mesleki gelişimlerinin (İngiliz Dili Eğitimi konferanslarına katılma ve lisansüstü eğitim alma açısından) katılımcıların verdikleri cevaplar üzerinde bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Üstelik, 207 İngilizce öğretmeninden 59'u araştırmacıya nitel veri sağlayan açık uçlu soruya yanıt vermiştir. İngiliz Dili Eğitimi programına bazı derslerin eklenmesi önerilirken mevcut bazı derslerin de -Okul Deneyimi ve Uygulama Öğretimi ve Dil Becerilerinin Öğretimi gibi- ders saatinin artırılması önerilmiştir. Bu bulgular ışığında İngiliz Dili Eğitimi lisans programının geliştirilmesi için önerilerde bulunulmuştur. Mevcut İngiliz Dili Eğitimi lisans programını geliştirmek ve daha nitelikli öğretmen eğitimini gerçekleştirmek için bu çalışmanın sonuç ve bulgularının program tasarımcılarına ve öğretim üyelerine bir ipucu vermesi beklenmektedir. This study investigates EFL teachers' views on the undergraduate ELT curriculum in education faculties of the universities in Turkey. For this aim, quantitative and qualitative data were collected through a survey, the design and items of which were developed by the researcher regarding relevant literature along with the HEC's 1982, 1998 and 2006 English Language Teacher Education Programs. 207 English teachers graduated from ELT departments took part in the study. The participants were given a five-point Likert scale survey with forty items and asked to rate the contribution of each undergraduate course to their English language teaching profession. The participants were asked not to rate the courses they did not take in their undergraduate program. Thus, this study aimed at finding whether or content knowledge, general pedagogic knowledge, pedagogic content knowledge and support knowledge learnt in undergraduate ELT department could effectively be used by English teachers while performing their profession. At the beginning of the survey, the participants were asked about their background, which was examined in order to see whether the background of the teachers had an influence on their views about to what extent they found the courses useful taught in undergraduate ELT program. At the end of the survey, the participants were asked to write the names or give descriptions of the courses they suggested to be included in ELT curriculum.The findings of the survey revealed that as a field course `Teaching English to Young Learners`, as a pedagogical content course `School Experience and Practice Teaching` and as a general culture course `Atatürk's Principles and The History of Revolutions` were viewed as the most `totally useful` courses by the participant EFL teachers in terms of their contribution to their English language teaching profession. It was also seen that the mean of field courses was higher than pedagogical content courses and culture courses respectively regarding the responses given by the participants. In addition, gender and professional development (in terms of attendance in ELT conferences and studying a post-graduate degree) of the participant EFL teachers had no effect on their responses. Moreover, 59 English teachers out of 207 gave answers to open-ended question part, which provided qualitative data to the researcher. Some courses were suggested to be included to ELT curriculum while certain courses as School Experience and Practice Teaching and Teaching Language Skills were offered to have some more extra hours. In the light of these findings, some suggestions were offered for undergraduate ELT program development. This study's results and findings are expected to give a hint to the policy-makers, program designers, faculty members to develop the present ELT programs and train more skilled ELT teachers.
Collections