Özel öğretim kurumu yöneticilerin liderlik tarzlarının öğretmenlerin performansı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmayla, `özel öğretim kurumu yöneticilerinin liderlik tarzlarının öğretmenlerin performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır`. Bu bağlamda araştırmanın evrenini, 2015-2016 öğretim yılında İstanbul İli Avrupa Yakasında bulunan özel öğrenim kurumlarında görevli yöneticiler ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcıların demografik bilgilerini tespit etmeye yönelik kişisel bilgi formu ile birlikte liderlik tarzlarının performansa etkisini tespit etmek için 34 sorudan oluşan anket kullanılmıştır. Veriler SPSS paket program ile tanımlayıcı istatistikler ile farklılık analizlerine tabi tutularak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda evli öğretmenler ile lisans ve lisansüstü eğitim durumuna sahip öğretmenlerin performanslarına liderlik tarzlarının daha fazla etki ettiği sonucu elde edilmiştir. Araştırma neticesinde elde edilen sonuçlar çerçevesinde, öğretmenlerin görev yaptıkları özel / resmi kurumlarda performanslarının yüksek olması için kurumun yöneticilerinin esnek çalışma koşullarını temin edip öğretmelerin yönetsel kabiliyetlerini ve liderlik kapasitelerini arttıracak yapıyı meydana getirmeleri, okul yöneticilerinin kurumdaki havayı sertleştirmemesi ve çalışma şartlarını liderlik hususunda kabiliyetli öğretmenlerin kendi uzman oldukları alanlarda ve öğrencilerinin performanslarında etki edecek görevlendirmeleri gerçekleştirmeleri ve aynı ortamda çalışan öğretmenlerin birbirleri arasında ve yöneticilerle kurdukları iletişimin doğru olması kişisel performansı arttıran faktör olmasından dolayı hiyerarşik olarak katı bir yapıdan ziyade yatay iletişim modellerini kullanan kurumlarda performansın güçlü olduğu yönünde önerilerde bulunulması mümkündür. With this research, `private education institution managers leadership styles on teachers ' performance, it was aimed to determine the effects on`. In this context, the population of the study in the academic year 2015-2016, located on the European side of Istanbul, is comprised of administrators and teachers who are working in special education institutions. Personal information of respondents demographic information related to the detection along with the form of a questionnaire to determine the effect of leadership styles on the performance of 34 questions was used. The data were analyzed with descriptive statistics with the SPSS package program subjected to analysis of differences. As a result of research with undergraduate and graduate education with the status of teachers married to teachers on their performance the impact of leadership style yielded the result that had more of. The results of the research within the framework of their task, teachers of private / public institutions of the managers of the institution for high performance in managerial and leadership skills to increase their capacity to provide flexible working conditions and structure of the teacher produces to bring the leadership of school administrators in the institution and working conditions with regard to the air, talented teachers are experts in their fields and their students perform assignments that will impact on the performance of the teachers working in the same environment and among each other and the manager is a factor that increases the communication between your personal performance to be accurate, since horizontal communication in organizations that use performance models hierarchically, rather than a rigid structure that is strong, it is possible to be given advice.
Collections