Okul müdürlerinin ders denetim yetkinlik düzeyleri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın en genel amacı, okul müdürlerinin ders denetim yetkinlik düzeyleri konusunda yönetici ve öğretmen görüşlerini öğrenmektir.` Araştırmayla, yönetici ve öğretmen görüşleri dikkate alınarak okul müdürlerinin ders denetim yetkinlik düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, genel tarama modeliyle yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul ili Arnavutköy, Beylikdüzü, Bayrampaşa, Bağcılar, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Esenyurt ilçelerinde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma için gerekli verilerin toplanması amacıyla Göktaş (2008) tarafından kullanılan, bu araştırma için Gülşen ve Alagöz (2016) tarafından güncellenen ve yeniden uyarlanan, alfa katsayısı 0.976 olarak hesaplanan, 36 madde olarak beşli likert tipiyle geliştirilen `Okul Müdürünün Ders Denetimine İlişkin Yetkinlik Düzeyleri Anketi` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde iki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi ve `t` testi, ikiden fazla bağımsız gruplar arasındaki analizlerde ise, Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul müdürleri, kendilerini ders denetimi konusunda yetkin görürken; öğretmenler, müdürleri ders denetimi konusunda tam olarak yetkin görmemişlerdir. Ders denetim alanında okul müdürlerinin yetkinlik düzeylerini artırmak için denetim konusunda da eğitimler verilesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Okul Müdürü, ders denetimi, klinik denetim, öğretimsel denetim, müfettiş, teftiş. The objective of this study, in its most general sense, is to collect and analyse the views of administrators and teachers about the class supervision competency level of school principals. At the heart of this study is an effort to specify the competency levels of school administrators in terms of class supervision from the perspective of administrators and teachers. The study was realized in the general screening method. The population of the study was composed of administrators and teachers who served in the schools run by the Ministry of Education in the districts of Arnavutköy, Beylikdüzü, Bayrampaşa, Bağcılar, Gaziosmanpaşa, Esenler and Esenyurt in the province of İstanbul in the academic year 2015-2016. In order to collect the required data for the study, ''The Questionnaire on the Competency Levels of School Principals in Class Supervision'' used by Göktaş (2008), which has been updated and readapted by Gülşen and Alagöz (2016) for this study, with alpha coefficient calculated as 0.976, developed in five point likert scale. The data attained in the study was analyzed by using SPSS package program. In the analysis of data, Mann-Whitney U test and ''t'' test were used to compare the quantitative continuous data between two independent groups, Kruskal Wallis-H test was used in analyses between more than two independent groups. The results of the study has revealed that while the school principals consider themselves as competent in class supervision, the teachers do not agree that the principals have competency in class supervision. It is recommended that training should be given in the field of class supervision to increase the competency level of school principals. Key Words: School Principal, class supervision, clinical supervision, educational supervision, inspector, inspection.
Collections