The academic and professional English language needs of the school of health students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma var olan müfredatı, materyalleri ve dersin işlenişini iyileştirmek amacıyla Mersin Üniversitesi Sağlık Yükseokulu'ndaki hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin akademik ve mesleki İngilizce dil ihtiyaçlarını, kayıtlı bulunan öğrencilerin ve akademisyenlerin perspektiflerinden incelemeyi amaçlamıştır.Bu çalışma için veri, anketler, öğrenciler ve akademisyenlerle yürütülmüş görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Öncelikle, ikinci sınıf ebelik ve hemşirelik, üçüncü sınıf ebelik ve hemşirelik, dördüncü sınıf ebelik öğrencilerinin oluşturduğu beş gurup tarafından tamamlanan anketler analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır ve daha sonra öğrencilerin İngilizce dil ihtiyaçlarıyla ilgili öğrencilerin ve akademisyenlerin algılarını bulmak üzere akademisyenlerin anket sonuçları açıklanmış ve öğrencilerle karşılaştırılmıştır.Çalışmanın ana sonuçları Türkçe eğitim veren bir üniversite olan Mersin Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin özellikle konuşma ve dinleme olmak üzere dört İngilizce dil becerilerini geliştirme isteğinde olduğunu göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin çoğu, materyallerin ve dersin işlenişinin iyileştirilmesi gerektiğini düşünmektedir. Akademisyenlerin ise okuma ve çeviri becerilerini çoğunlukla diğer becerilerden daha çok önemsektedirler. This study aimed to investigate the academic and professional English needs of nursing and midwifery students attending the School of Health at Mersin University from the perspectives of the currently enrolled students and the academicians in order to improve the current curriculum, materials and language instruction.Data were collected through the questionnaires and interviews conducted with the students and the academicians. First, the questionnaires completed by five groups of students consisting of the second year midwifery and nursing, the third year midwifery and nursing and the fourth year midwifery students were analyzed and compared, and then the academicians? questionnaire results were revealed and compared with all the students in order to find out the students? and the academicians? perceptions about the students? English language needs.The main results of the study indicate that the students at the School of Health at Mersin University, a Turkish-medium university, want to improve their all four English language skills, particularly speaking and listening skills. Besides, most of the students think that the materials and language instruction should be improved. Moreover, the academicians mostly value reading and translation skills more than the other skills.
Collections