Show simple item record

dc.contributor.advisorKırkgöz, Yasemin
dc.contributor.authorAyas, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-07T10:33:51Z
dc.date.available2020-12-07T10:33:51Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132502
dc.description.abstractBu çalışma var olan müfredatı, materyalleri ve dersin işlenişini iyileştirmek amacıyla Mersin Üniversitesi Sağlık Yükseokulu'ndaki hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin akademik ve mesleki İngilizce dil ihtiyaçlarını, kayıtlı bulunan öğrencilerin ve akademisyenlerin perspektiflerinden incelemeyi amaçlamıştır.Bu çalışma için veri, anketler, öğrenciler ve akademisyenlerle yürütülmüş görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Öncelikle, ikinci sınıf ebelik ve hemşirelik, üçüncü sınıf ebelik ve hemşirelik, dördüncü sınıf ebelik öğrencilerinin oluşturduğu beş gurup tarafından tamamlanan anketler analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır ve daha sonra öğrencilerin İngilizce dil ihtiyaçlarıyla ilgili öğrencilerin ve akademisyenlerin algılarını bulmak üzere akademisyenlerin anket sonuçları açıklanmış ve öğrencilerle karşılaştırılmıştır.Çalışmanın ana sonuçları Türkçe eğitim veren bir üniversite olan Mersin Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin özellikle konuşma ve dinleme olmak üzere dört İngilizce dil becerilerini geliştirme isteğinde olduğunu göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin çoğu, materyallerin ve dersin işlenişinin iyileştirilmesi gerektiğini düşünmektedir. Akademisyenlerin ise okuma ve çeviri becerilerini çoğunlukla diğer becerilerden daha çok önemsektedirler.
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the academic and professional English needs of nursing and midwifery students attending the School of Health at Mersin University from the perspectives of the currently enrolled students and the academicians in order to improve the current curriculum, materials and language instruction.Data were collected through the questionnaires and interviews conducted with the students and the academicians. First, the questionnaires completed by five groups of students consisting of the second year midwifery and nursing, the third year midwifery and nursing and the fourth year midwifery students were analyzed and compared, and then the academicians? questionnaire results were revealed and compared with all the students in order to find out the students? and the academicians? perceptions about the students? English language needs.The main results of the study indicate that the students at the School of Health at Mersin University, a Turkish-medium university, want to improve their all four English language skills, particularly speaking and listening skills. Besides, most of the students think that the materials and language instruction should be improved. Moreover, the academicians mostly value reading and translation skills more than the other skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe academic and professional English language needs of the school of health students
dc.title.alternativeSağlık yüksekokulu öğrencilerinin akademik ve mesleki İngilizce dil ihtiyaçları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmAcademic use
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSchool of health
dc.subject.ytmMersin Universty
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmTranslation
dc.identifier.yokid402126
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300349
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess