Search
Now showing items 1-10 of 19
Ortak markalama uygulamasının tüketicinin marka bağlılığına satın alma miktarı ve satın alma sıklığı bazında etkisi
(2018-08-06)
öz Rekabet ortamının hızla arttığı günümüzde, firmalar satışlarını ve pazar paylarım arttırmak için markalarım da kullanarak ürünlerini farklılaştırma stratejileri geliştirmektedirler. Bu stratejilerden biri de ortak ...
Türkiye`de lüks otomobil sektöründe showroom tecrübesinin satınalma davranışına etkisi
(2018-08-06)
öz Bu çalışmada lüks otomobil sektöründe, satın alma karar sürecinin alternatiflerin değerlendirilmesi aşamasında showroom tecrübesinin müşterinin satınalma kararında etkili olup olmadığı sorusuna cevap aranmıştır. ...
Sürdürülebilir pazarlama ve tüketici davranışı: Çevreyle dost ürün satın alma davranışında çevre bilinci, yaşam tarzı ve ilgilenim düzeyinin etkilerinin belirlenmesi üzerine bir pilot araştırma
(2018-08-06)
Bu çalışmada sürdürülebilir pazarlama çerçevesinde, çevreyle dost davranışlar ve bu davranışların şekillenme süreci incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı, satın almaya yönelik tutum, niyet ve satın alma davranışı üzerinde ...
Gerçek eylem olarak nöropazarlama: Tüketici davranışları uygulaması
(2019-06-28)
ÖZGERÇEK EYLEM OLARAK NÖROPAZARLAMA: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI UYGULAMASIAIMAN BAYASSOVAİnsan odaklı ve insan davranışları ile ilgili yürütülmekte olan bilimsel araştırmalar birey davranışının sırf zihin tarafından yönetilmediğini, ...
Tüketicilerin ürün yerleştirmeye yönelik tutumları üzerinde sosyo-demografik ve psikografik etkenlerin rolü
(2018-08-06)
Günümüzde hızla değişen çevre koşulları ve teknolojik gelişmeler ile sürekli gelişen pazarlama bakış açısı ve reklamcılık sektörü, öncelikli olarak insanlara ulaşabilmek ve değişen yaşamlara ayak uydurabilmek gayesindedir. ...
Online alışveriş yönelimleri ve sanal mağaza atmosferi
(2018-08-06)
Rekabetin günden güne çetinleşmesiyle, farklılaşma ve müşteri sadakati yaratma açısından büyük tesiri olan mağaza atmosferi kavramı ve mağaza atmosferini oluşturan unsurlar perakendeciliğin üzerine önemle eğildiği temel ...
İnovasyon sürecinin fikir geliştirme aşamasında yönlendiren kullanıcıların rolü ve ürün performansına katkısı: Bir araştırma
(2018-08-06)
Son yılların önemli inceleme konularından biri olan inovasyon, hem teorisyenler hem uygulamacılar açısından rekabetin anahtarı olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, inovasyonu tetikleyen fikirlerin kaynakları oldukça ...
Ağızdan ağıza pazarlama ile satın alma esnasında karşılaşılan sürpriz arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir pilot araştırma
(2018-08-06)
Tüketicilerin, her bir ürün için pek çok alternatif marka arasından seçim yapması gerekmektedir. Gün geçtikçe bu alternatif çokluğu kafa karıştırıcı bir düzeye ulaşmış ve hangi markanın diğer markalardan, hangi yönden üstün ...
Moda ürünlerinin pazarlanmasında sosyo-psikolojik faktörlerin tüketici tercihleri ile ilişkisi üzerine bir pilot araştırma
(2018-08-06)
Günümüzde tüketicilerin yaşayış biçimleri ve tüketim tercihleri üzerinde önemli etkiye sahip kavramlardan birisi modadır. Moda günlük tüketim kararlarının önemli bir bölümünü oluşturmanın yanında günlük olayların merkezinde ...