Moda ürünlerinin pazarlanmasında sosyo-psikolojik faktörlerin tüketici tercihleri ile ilişkisi üzerine bir pilot araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde tüketicilerin yaşayış biçimleri ve tüketim tercihleri üzerinde önemli etkiye sahip kavramlardan birisi modadır. Moda günlük tüketim kararlarının önemli bir bölümünü oluşturmanın yanında günlük olayların merkezinde yer alan önemli bir unsurdur. Tüketim kararları ve yönlendirici güdülerdeki farklılığı nedeniyle moda giysilere ilişkin tüketim kararlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi özellikle önem taşıyan bir konudur. Moda giysiler genellikle sembolik tüketim kararları ile satın alınan ürünlerdir. Bu sebepten ötürü moda giysilere ilişkin satın alma kararlarını tüketicilerin sahip olduğu pek çok psikolojik unsur etkilemektedir. Tüketicilerin bu özellikleri itibariyle gruplanması ve tanımlanması moda giysilerin pazarlanmasındaki pek çok stratejik kararı etkileyebilmektedir.Bu tez çalışmasının temel amacı, tüketicilerin yaş, cinsiyet, meslek gibi demografik özellikleri, kendini izleme, materyalizm, moda giysilerin tüketimini etkileyen güdüler, moda giysilere ilişkin ilgilenim ve subjektif bilgi düzeyi ile satın alma karar ve tercihleri arasındaki ilişkilerin saptanmasıdır. Bunun yanı sıra tüketicilerin ilgilenim ve bilgi düzeylerinin satın alma karar ve tercihlerinin oluşumundaki ağırlıklarının belirlenmesi de araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır. Tez çalışmasının amaçları doğrultusunda geliştirilen hipotezler çok değişkenli analiz teknikleri aracılığı ile test edilmiştir. Fashion is one of the major factors that affect the lifestyles and consumption decisions of consumers. Fashion not only forms an important part of everyday consumption decisions, but it also a central component of almost all daily events. Owing to differences in consumption decisions and motives, investigating the factors affecting fashion clothing consumption is an important issue. Fashion clothing usually consumed because of symbolic reasons. As a result of this fact consumption decisions concerning fashion clothing is affected by many psychological issues. Grouping and defining consumers in respect of these issues may and can make strong contributions to strategic planning regarding fashion clothing.The main purpose of this study is to examine relationships between age, gender, self-monitoring, and materialism, fashion clothing consumption motives, fashion clothing involvement, consumers? perception of fashion knowledge and consumers? confidence in making decisions about fashion clothing. In addition determining the weight of consumers? involvement and subjective knowledge on purchase decisions and preferences is another goal of this study. Research hypothesis are developed through these purposes and tested by multivariate data analysis.
Collections