Search
Now showing items 1-10 of 18
Konaklama işletmelerinde sürdürülebilir rekabet üstünlüğünü etkileyen faktörler: İstanbul`daki 5 yıldızlı otellerin nitelikli iş gücü açısından değerlendirilmesi
(2020-10-22)
Günümüzün küreselleşen dünya koşullarında sınırsız bir üretim-tüketim döngüsü söz konusudur. Bu döngü de müşteri/misafir memnuniyetine bağlı olarak nitelikli iş gücü, kalite seviyesi ve rekabet gibi olguların ön plana ...
Sosyal medya kullanımı ve müşteri memnuniyeti ilişkisi bir yiyecek içecek işletmesinde uygulama
(2020-08-16)
Son yıllarda önemi giderek artan sosyal medya kullanımı yiyecek içecek işletmeleri müşterileri tarafından da büyük ilgi görmüştür. Özellikle sosyal medya, bu uygulamaları aktif kullanan müşterilerin yiyecek içecek işletmelerini ...
Yiyecek içecek işletmelerinde fiziksel çevrenin algılanan değeri, müşteri memnuniyeti ve sadakati üzerine etkisi: İstanbul`daki birinci sınıf restoran işletmelerinde bir araştırma
(2020-11-23)
21. yy'da yaşanan küresel rekabet şirketlerin rakiplerinden farklılaşmasını gerekli kılmıştır. İhtiyaç duyulan bu farklılaşma içerisinde fiziksel çevre unsurları önemli bir yer teşkil etmektedir. Gerek atmosferin ...
Bir sağlık turizm örneği olarak termal turizm: Türk sağlık turizmi içindeki yerinin çeşitli boyutlarıyla incelenmesi
(2020-03-13)
İnsanların ilkçağlardan itibaren sağlıklarını iyileştirmek amacıyla şifalı kaynaklardan yararlandıkları bilinmektedir. Başlarda farklı amaçlar ile faydalanılan bu şifalı kaynakların daha sonraları turizm açısından önemli ...
Konaklama işletmelerinde misafirlerin e-şikâyetlerine yönelik içerik çözümlemesi: Ürdün otel pazarına yönelik bir araştırma
(2020-05-25)
Turizm ve seyahat hizmetlerinin doğası gereği, müşterinin satın almadan önce turistik ürün ve hizmeti deneme imkânı olmadığı kabul edilmektedir. Diğer yandan, seyahat ve tatil yapma genel olarak yüksek maliyet arz etmektedir. ...
Yiyecek içecek işletmelerinde menü mühendisliğinin ve fiyatlama yöntemlerinin analizi
(2020-05-20)
Yiyecek içecek endüstrisinin çeşitli faktörlerin etkisiyle sürekli gelişmekte olduğu, yiyecek içecek işletmelerin artan rekabet ortamında bu gelişimleri takip etmesi gerektiği açıkça görülmektedir. Gelişen koşullara uyum ...
Türkiye`deki gastronomi ve mutfak sanatları eğitimi alan öğrencilerin profesyonel mutfak yeterliliklerinin belirlenmesi
(2020-01-08)
Bu çalışma yükseköğretim lisans düzeyinde eğitim alan gastronomi ve mutfak sanatları öğrencilerinin profesyonel mutfak yeterlilikleri açısından görüşlerini belirlemeye yönelik yapılmıştır. Gastronomi ve mutfak sanatları ...
Turist deneyimi ve tekrar ziyaret etme niyeti arasındaki ilişkide kişilik özelliklerinin aracı rolü: Alternatif turizm türlerine katılan turistler üzerine bir araştırma
(2020-05-13)
Alternatif turizm türleri, turistlerin yeni istek ve ihtiyaçlarının ortaya çıkmasıyla oluşmuş ve kitle turizmi türlerine alternatif olarak oluşturulan turizm türlerini kapsamaktadır. Turistlerin yeni istek ve ihtiyaçlarının ...
Bir sosyal performans göstergesi olarak kurumsal sosyal sorumluluğun firmanın finansal performansı üzerindeki etkisi: Marka değerinin aracı rolü
(2020-12-04)
Bu çalışmada Amerika Birleşik Devletleri borsasındaki en önemli 500 şirketin hisse senetlerini kapsayan S&P 500 borsa endeksinde Standart Endüstriyel Sınıflandırma (SIC) kodu 7011 olan otel işletmelerinin kurumsal ...
Bireylerin kişilik özellikleri, temel değerleri, iletişim becerileri ile öznel iyi oluş hali düzeyleri arasında nedenselliğin incelenmesi: Üniversite düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler üzerine bir araştırma
(2020-06-03)
Öznel iyi oluş hali, yani mutluluk insanların gizli yaşam amacıdır. Turizm aktiviteleri temelinde mutluluğu yakalamayı barındırmaktadır. Bu araştırmada bireylerin kişilik özelliklerinin, temel değerlerinin, iletişim ...