Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Projelerine ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri(Kahramanmaraş ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Projelerine ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini; Kahramanmaraş ilinde görev yapan, 2005-2009 yılları arasında Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Projelerine katılmış öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Bu araştırmada çalışma evreninin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Ayrıca örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Bu araştırma kapsamında kullanılan başlıca veri toplama aracı; Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilmiş olan ankettir. Araştırmada verilerin analizinde; yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi incelendiğinde; Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarının yararlanıcıların mesleki ve kişisel gelişimlerini artırdığı, kültürler arası ilişkileri geliştirdiği ve eğitim sisteminin gelişimine katkıda bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yararlanıcılar Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarının yabancı dil öğrenimini kolaylaştırdığı ve teşvik ettiği yönünde görüş bildirmişler; programların evrensel bir niteliğe sahip olduğunu, ayrımcılıkla mücadele ettiğini ve milli kültürümüz için bir tehdit olarak görmediklerini ifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları, Hayat Boyu Öğrenme Programı, Comenius, Grundtvig, Leonardo da Vinci, Youth. This research was carried out in order to determine opinions of teachers and administrators on European Union Education and Youth projects. The universe of the research consists of teachers and administrators who are employed in Kahramanmaras province, and who had been involved in European Union Education and Youth projects in 2005-2009. The universe of the study was aimed to be fully included in the research. The basic data collection tool of this research is the questionnaire which is prepared to determine outlook of teachers and administrators on European Union Education and Youth Programmes. The tools used for data analysis were percentage, arithmetic mean, standard deviation and t-test. The analysis of the data indicates that European Union Education and Youth Programmes contribute to professional and personal development of beneficiaries, and the to development of educational system and intercultural relationships. The beneficiaries pointed out that European Union Education and Youth Programmes facilitates and promotes foreign language learning; they have got a universal attribution, and they combat with discrimination. The beneficiaries also remarked that they do not regard the programmes as a threat for our national culture.Keywords: European Union Education and Youth Programmes, Lifelong Learning Programme, Comenius, Grundtvig, Leonardo da Vinci, Youth.
Collections