Show simple item record

dc.contributor.advisorBingölbali, Erhan
dc.contributor.advisorDemir, Servet
dc.contributor.authorKasar, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-07T10:19:24Z
dc.date.available2020-12-07T10:19:24Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130578
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, matematik dersi sınıf içi uygulamalarında öğretmenlerin farklı soru türlerine ve alternatif çözüm yollarına ne ölçüde yer verdiklerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Gaziantep ilindeki farklı ilköğretim okullarında görev yapan 4 sınıf öğretmeni ve 4 matematik öğretmeni katılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin matematik derslerindeki sınıf içi uygulamaları bir eğitim-öğretim yılı boyunca belirli aralıklarla videoya çekilmiş ve çalışmanın verileri bu video kayıtlarının çözümlenmesiyle elde edilmiştir. Elde edilen veriler öğretmenlerin tek cevaplı (kapalı uçlu) ve çok cevaplı (açık uçlu) olarak sınıflandırılan soru türlerini ne sıklıkta kullandıkları ve alternatif çözümlere ne ölçüde yer verdikleri yönünden incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında çok cevaplı sorulara çok az sıklıkta yer verdiklerini ve alternatif çözümlere yeteri ölçüde fırsat tanımadıklarını göstermektedir. Sonuç olarak, öğretmenlerin 2005 yılında uygulamaya konulan matematik öğretim programının hedeflerini gerçekleştirme yönünde zorluklar yaşadıkları belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Alternatif Çözüm Yolları, Farklı Soru Türleri, Tek Cevaplı (Kapalı Uçlu) Sorular, Çok Cevaplı (Açık Uçlu) Sorular
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the extent to which teachers give place to alternative solution methods and different question types in their mathematics classroom practices. Four classroom teachers and four mathematics teachers working at different schools in Gaziantep took part in this study These eight teachers? mathematics lessons were regularly video recorded over a year and the data were obtained through an examination of the transcription of these video recordings. The data were analyzed to find out the extent to which teachers use the questions, that were classified as `questions with one answer? (close-ended questions) and `questions with more than one answer? (open-ended questions), and as well as the extent to which they value multiple solution methods. The findings indicate that the participant teachers rarely give place to `questions with more than one answer? and do not value alternative solution methods in their classroom practices. Consequently, it was determined that the teachers still have some difficulties in implementing the curriculum which was putted into practice in Turkey in 2005 in the line of its goals.Key words: Alternative (Multiple) Solution Methods, Different Question Types, Questions With One Answer (Close-Ended), Questions With More Than One Answer (Open-Ended)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMatematik derslerinde alternatif çözüm yollarına ve farklı soru türlerine ne ölçüde yer verilmektedir?: Sınıf içi uygulamalardan örnekler
dc.title.alternativeTo what extent alternative solution methods and different question types are given place in mathematics teaching?: Examples from real classroom practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmQuestions
dc.subject.ytmQuestioning strategies
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics
dc.identifier.yokid462613
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345536
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess