Matematiksel etkinlik tasarımı üzerine hazırlanan bir mesleki gelişim programının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, etkinlik tasarımı ve temel tasarım prensipleri üzerine verilen bir mesleki gelişim programının etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma TÜBİTAK tarafından desteklenen bir mesleki gelişim projesi (#108K330) kapsamında görev alan 100 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma mesleki gelişim projesinde yer alan etkinliklerin sadece bir kısmına odaklanmıştır. Katılımcılara her hafta 4 saat olmak üzere toplamda 16 saatlik bir mesleki gelişim eğitimi verilmiştir. Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan program değerlendirme anketi uygulanarak toplanmıştır. Mesleki gelişim programına yönelik görüşlerin elde edilmesi amacıyla, öğretmenlere, eğitim sonrasında açık uçlu soruların yer aldığı anket uygulanmış ve öğretmenlerin vermiş oldukları cevaplar doğrultusunda her bir soru için benzer ifadeler bir araya getirilerek sıklık tablosu oluşturulmuştur. Bu araştırma nitel çalışma olup içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır. Yapılan analizler, sunulan mesleki gelişim programının öğretmenlerin bilgi ve uygulama düzeylerine ilişkin gelişimlerine katkı yaptığını göstermektedir. Dolayısıyla hazırlanan bu mesleki gelişim programının etkinlik ile yapılan öğretimin verimliliğini ve etkililiğini artırmada önemli katkılar sağladığı görülmüştür. This study aims to examine the effectiveness of a professional development program on designing instructional activities and basic principles of activity design. The study is carried out with 100 elementary school teachers who attended a TUBITAK-funded professional development project (#108K330). This study is based on a portion of the whole project. The participants joined the project activities for four hours weekly and 16 hours in total. At end of the one-month program, to evaluate the effectiveness of the activities the participants were given a questionnaire with open-ended items. In this qualitative research, via content analysis the data was analyzed to determine the frequency of main themes emerged out of the analysis of participant responses. The results indicate out that the professional development program contributed to the teachers? professional development regarding their knowledge about and practice in designing instructional tasks. According to the Turkish school mathematics curriculum, it is essential to design and implement high quality instructional activities. Therefore, this professional development program will provide essential contributions to increase the efficiency and the effectiveness of teaching.
Collections