Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmantar, Mehmet Fatih
dc.contributor.advisorKoç, Yusuf
dc.contributor.authorKale Özkan, Gonce
dc.date.accessioned2020-12-07T10:19:02Z
dc.date.available2020-12-07T10:19:02Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130537
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, etkinlik tasarımı ve temel tasarım prensipleri üzerine verilen bir mesleki gelişim programının etkililiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma TÜBİTAK tarafından desteklenen bir mesleki gelişim projesi (#108K330) kapsamında görev alan 100 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma mesleki gelişim projesinde yer alan etkinliklerin sadece bir kısmına odaklanmıştır. Katılımcılara her hafta 4 saat olmak üzere toplamda 16 saatlik bir mesleki gelişim eğitimi verilmiştir. Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan program değerlendirme anketi uygulanarak toplanmıştır. Mesleki gelişim programına yönelik görüşlerin elde edilmesi amacıyla, öğretmenlere, eğitim sonrasında açık uçlu soruların yer aldığı anket uygulanmış ve öğretmenlerin vermiş oldukları cevaplar doğrultusunda her bir soru için benzer ifadeler bir araya getirilerek sıklık tablosu oluşturulmuştur. Bu araştırma nitel çalışma olup içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır. Yapılan analizler, sunulan mesleki gelişim programının öğretmenlerin bilgi ve uygulama düzeylerine ilişkin gelişimlerine katkı yaptığını göstermektedir. Dolayısıyla hazırlanan bu mesleki gelişim programının etkinlik ile yapılan öğretimin verimliliğini ve etkililiğini artırmada önemli katkılar sağladığı görülmüştür.
dc.description.abstractThis study aims to examine the effectiveness of a professional development program on designing instructional activities and basic principles of activity design. The study is carried out with 100 elementary school teachers who attended a TUBITAK-funded professional development project (#108K330). This study is based on a portion of the whole project. The participants joined the project activities for four hours weekly and 16 hours in total. At end of the one-month program, to evaluate the effectiveness of the activities the participants were given a questionnaire with open-ended items. In this qualitative research, via content analysis the data was analyzed to determine the frequency of main themes emerged out of the analysis of participant responses. The results indicate out that the professional development program contributed to the teachers? professional development regarding their knowledge about and practice in designing instructional tasks. According to the Turkish school mathematics curriculum, it is essential to design and implement high quality instructional activities. Therefore, this professional development program will provide essential contributions to increase the efficiency and the effectiveness of teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMatematiksel etkinlik tasarımı üzerine hazırlanan bir mesleki gelişim programının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluating the effectiveness of a professional development program which was focused on the instructional activity design in mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10015123
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345547
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess