PISA başarısına göre TALIS verilerine dayalı olarak bazı öğretmen özelliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, PISA sınavında yüksek, orta ve düşük başarı gösteren ülkelerin öğretmenlerinin TALIS'te ölçülen mesleki özellikleri arasında anlamlı bir farklılık bulunup bulunmadığı incelenmiştir. Bu yolla başarı için gerekli öğretmen özellikleri konusunda çıkarımlar yapmak amaçlanmıştır. PISA sınavında yüksek, orta, düşük başarı gösteren ikişer ülke ile Türkiye'nin öğretmen özelliklerini karşılaştırmak için çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Bulgularda, ebeveynlerin eğitim düzeyi PISA başarısı ile pozitif yönlü değişmektedir ve farklar anlamlıdır. Öğretmenlerin değerlendirilme ve geri bildirim indeksi PISA başarısı yüksek olan ülke ortalaması en yüksek ve diğerleri ile fark anlamlı bulunmuştur. Öğretmen özyeterliği PISA başarısı yüksek olan ülkelerin ortalaması yine en yüksektir. Öğretime ilişkin doğrudan aktarım inancı ve yapılandırmacı öğretim inancı yüksek PISA başarısı olan grupta en düşüktür. In this research, the situations of countries with high, medium, and low level of success that were determined through the PISA related to teaching profession were compared using TALIS data. For that purpose, in the research, whether some teacher characteristics measured in TALIS differed according to the level of success proved in PISA exam was analyzed using the multivariate analysis of variance (MANOVA). In order to test the between subject effect upon a dependent variable separately, one-way ANOVA was used. Whereas a directly proportional relationship was found between the educational status of parents and student success which are among the factors affecting the success of a student measured within the scope of the research, no relationship at an expected level was found between other measured teacher characteristics.
Collections