Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Bayram
dc.contributor.authorTosun, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-07T10:17:58Z
dc.date.available2020-12-07T10:17:58Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130402
dc.description.abstractBu araştırmada, PISA sınavında yüksek, orta ve düşük başarı gösteren ülkelerin öğretmenlerinin TALIS'te ölçülen mesleki özellikleri arasında anlamlı bir farklılık bulunup bulunmadığı incelenmiştir. Bu yolla başarı için gerekli öğretmen özellikleri konusunda çıkarımlar yapmak amaçlanmıştır. PISA sınavında yüksek, orta, düşük başarı gösteren ikişer ülke ile Türkiye'nin öğretmen özelliklerini karşılaştırmak için çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Bulgularda, ebeveynlerin eğitim düzeyi PISA başarısı ile pozitif yönlü değişmektedir ve farklar anlamlıdır. Öğretmenlerin değerlendirilme ve geri bildirim indeksi PISA başarısı yüksek olan ülke ortalaması en yüksek ve diğerleri ile fark anlamlı bulunmuştur. Öğretmen özyeterliği PISA başarısı yüksek olan ülkelerin ortalaması yine en yüksektir. Öğretime ilişkin doğrudan aktarım inancı ve yapılandırmacı öğretim inancı yüksek PISA başarısı olan grupta en düşüktür.
dc.description.abstractIn this research, the situations of countries with high, medium, and low level of success that were determined through the PISA related to teaching profession were compared using TALIS data. For that purpose, in the research, whether some teacher characteristics measured in TALIS differed according to the level of success proved in PISA exam was analyzed using the multivariate analysis of variance (MANOVA). In order to test the between subject effect upon a dependent variable separately, one-way ANOVA was used. Whereas a directly proportional relationship was found between the educational status of parents and student success which are among the factors affecting the success of a student measured within the scope of the research, no relationship at an expected level was found between other measured teacher characteristics.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePISA başarısına göre TALIS verilerine dayalı olarak bazı öğretmen özelliklerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeCompari̇son of some teacher characteri̇sti̇cs based on TALIS data in terms of achi̇evement in PISA
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher success
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10045557
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376449
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess