Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders kitabı dışında kaynak kullanımları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaokul matematik öğretmenlerinin ders kitabı ve ders kitabı dışında kaynak kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma toplam 100 ortaokul matematik öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenlere açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler içerik analizi yaklaşımı ile incelenmiş ve her soru için kategoriler oluşturulmuştur. Yapılan incelemeler sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun (% 80) ders kitabı dışında kaynak kullandığı belirlenmiştir. Öğretmenleri ders kitabı dışında kaynak kullanmaya iten başlıca sebepler arasında ders kitaplarının soru ve konu anlatımı bakımından yetersizliği özellikle ön plana çıkan bir bulgu olmuştur. Ayrıca, öğretmenler ders kitaplarını merkezi sınavlar için yetersiz gördüklerini, ders kitabı dışındaki kaynaklardan konu anlatımı ve soru çözümünde yararlandıklarını, öğrencilere ev ödevi verdiklerini ifade etmişlerdir. Elde edilen sonuçlardan hareketle, ortaokul matematik ders kitaplarının konu anlatımı ve soru bakımından zenginleştirilmesi, öğretmenlerin bu yöndeki ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlayacağı önerilmiştir. This study aims to investigate the opinions of secondary school math teachers on textbook and using sourcebook except textbook. A hundred secondary school mathematics teachers participate in this research. A survey consists of open-ended questions was conducted for the participant teachers and all categories are included. Data obtained from the survey is observed with content analysis approach and categories are formed for each question. As a result of the research, it is concluded that most of the teachers (80%) use sourcebook other than the textbook. Among the main factors that oblige the teachers to use sourcebook besides the textbook, the inadequacy of the textbook in terms of teaching subjects and the examplary questions particularly becomes a notable finding. Moreover, the teachers state that they find the textbook inadequate for central examinations they draw benefit from sourcebooks on teaching subjects and solving exemplary questions. In that regard, it is suggested that a betterment in quality of the math textbooks of the secondary school in terms of the subjects to teach and the exemplary questions, it is suggested that will contribute to cover the needs of the teachers in this aspect.
Collections