Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmantar, Mehmet Fatih
dc.contributor.authorDapgin, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-07T10:17:08Z
dc.date.available2020-12-07T10:17:08Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130293
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul matematik öğretmenlerinin ders kitabı ve ders kitabı dışında kaynak kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma toplam 100 ortaokul matematik öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenlere açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler içerik analizi yaklaşımı ile incelenmiş ve her soru için kategoriler oluşturulmuştur. Yapılan incelemeler sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun (% 80) ders kitabı dışında kaynak kullandığı belirlenmiştir. Öğretmenleri ders kitabı dışında kaynak kullanmaya iten başlıca sebepler arasında ders kitaplarının soru ve konu anlatımı bakımından yetersizliği özellikle ön plana çıkan bir bulgu olmuştur. Ayrıca, öğretmenler ders kitaplarını merkezi sınavlar için yetersiz gördüklerini, ders kitabı dışındaki kaynaklardan konu anlatımı ve soru çözümünde yararlandıklarını, öğrencilere ev ödevi verdiklerini ifade etmişlerdir. Elde edilen sonuçlardan hareketle, ortaokul matematik ders kitaplarının konu anlatımı ve soru bakımından zenginleştirilmesi, öğretmenlerin bu yöndeki ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlayacağı önerilmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to investigate the opinions of secondary school math teachers on textbook and using sourcebook except textbook. A hundred secondary school mathematics teachers participate in this research. A survey consists of open-ended questions was conducted for the participant teachers and all categories are included. Data obtained from the survey is observed with content analysis approach and categories are formed for each question. As a result of the research, it is concluded that most of the teachers (80%) use sourcebook other than the textbook. Among the main factors that oblige the teachers to use sourcebook besides the textbook, the inadequacy of the textbook in terms of teaching subjects and the examplary questions particularly becomes a notable finding. Moreover, the teachers state that they find the textbook inadequate for central examinations they draw benefit from sourcebooks on teaching subjects and solving exemplary questions. In that regard, it is suggested that a betterment in quality of the math textbooks of the secondary school in terms of the subjects to teach and the exemplary questions, it is suggested that will contribute to cover the needs of the teachers in this aspect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin ders kitabı dışında kaynak kullanımları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on secondary school math teachers' use of sourcebook besides textbook
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOut of class activities
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmInformation sources
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmResource usage
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10072791
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388901
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess