İlköğretim 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin buharlaşma kavramıyla ilgili kavramsal gelişimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin kavramsal gelişimlerinin nasıl bir süreç olduğunu izlemektir. Buharlaşma kavramıyla birlikte öğrencilerin ön bilgileri ve kavramın verilmesinden sonraki bilgileri izlenmiştir. Araştırma için öğrencilerle mülakatlar gerçekleştirilmiştir. İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinden 6, dördüncü sınıf öğrencilerinden 12 öğrenci olmak üzere toplamda 18 öğrenciyle çalışılmıştır. Öğrencilerin başarı düzeyleri karma olarak seçilmiştir. Ön mülakat, konu anlatımı sonrası mülakat, 1. hafta gerçekleştirilen mülakat, 2.hafta gerçekleştirilen mülakat ve yaklaşık 9 ay aradan sonra gerçekleştirilen mülakat olmak üzere yarı yapılandırılmış mülakatlar kaydedilmiştir. Araştırma verilerinin toplanması için tüm mülakatlar video kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Öğrenci mülakatlarının video kayıtları analiz edilerek araştırma verileri toplanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler buharlaşma kavramıyla ilgili ön bilgilerini tamamen terk etmemiştir. Ön bilgileriyle yeni öğrendiklerini beraber kullanarak buharlaşma olgusunu açıklamaya çalışmışlardır. The present study aimed to investigate elementary students' conceptual development. Accordingly, the students participated in a course on evaporation and their prior and posterior knowledge about the conception of evaporation were monitored periodically. A total of 18 students, of whom 6 were 3rd graders and 12 were 4th ones, participated in the study. Semi-structured interviews were conducted with the students: one before the course, one right after the course, and three further times; 1 week, 2 weeks, and 9 months later. All the interviews were videotaped and the videotapes were then transcribed and thereafter analyzed. A content analysis technique was utilized and all the students' utterances were coded. The results indicated that students had not completely abandoned their prior knowledge about evaporation; rather, they seemed to explain the phenomenon operating both their prior and posterior knowledge.
Collections