Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam, Yılmaz
dc.contributor.authorÖzbek, Merve
dc.date.accessioned2020-12-07T10:16:42Z
dc.date.available2020-12-07T10:16:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/130248
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin kavramsal gelişimlerinin nasıl bir süreç olduğunu izlemektir. Buharlaşma kavramıyla birlikte öğrencilerin ön bilgileri ve kavramın verilmesinden sonraki bilgileri izlenmiştir. Araştırma için öğrencilerle mülakatlar gerçekleştirilmiştir. İlköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinden 6, dördüncü sınıf öğrencilerinden 12 öğrenci olmak üzere toplamda 18 öğrenciyle çalışılmıştır. Öğrencilerin başarı düzeyleri karma olarak seçilmiştir. Ön mülakat, konu anlatımı sonrası mülakat, 1. hafta gerçekleştirilen mülakat, 2.hafta gerçekleştirilen mülakat ve yaklaşık 9 ay aradan sonra gerçekleştirilen mülakat olmak üzere yarı yapılandırılmış mülakatlar kaydedilmiştir. Araştırma verilerinin toplanması için tüm mülakatlar video kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Öğrenci mülakatlarının video kayıtları analiz edilerek araştırma verileri toplanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler buharlaşma kavramıyla ilgili ön bilgilerini tamamen terk etmemiştir. Ön bilgileriyle yeni öğrendiklerini beraber kullanarak buharlaşma olgusunu açıklamaya çalışmışlardır.
dc.description.abstractThe present study aimed to investigate elementary students' conceptual development. Accordingly, the students participated in a course on evaporation and their prior and posterior knowledge about the conception of evaporation were monitored periodically. A total of 18 students, of whom 6 were 3rd graders and 12 were 4th ones, participated in the study. Semi-structured interviews were conducted with the students: one before the course, one right after the course, and three further times; 1 week, 2 weeks, and 9 months later. All the interviews were videotaped and the videotapes were then transcribed and thereafter analyzed. A content analysis technique was utilized and all the students' utterances were coded. The results indicated that students had not completely abandoned their prior knowledge about evaporation; rather, they seemed to explain the phenomenon operating both their prior and posterior knowledge.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin buharlaşma kavramıyla ilgili kavramsal gelişimlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn examination of third and fourth graders' conceptual development on the concept of evaporation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEvaporation
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmConcept permanence
dc.subject.ytmConcept development
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.identifier.yokid10066836
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388899
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess