Show simple item record

dc.contributor.advisorBardakçı, Mehmet
dc.contributor.authorIbrahim, Hishyar Mohammed
dc.date.accessioned2020-12-07T10:11:50Z
dc.date.available2020-12-07T10:11:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129573
dc.description.abstractTeknoloji hayatımızda önemli ve kaçınılmaz bir yer tutmaktadır, özellikle eğitim alanında, öğretim tekniklerinin geliştirilmesi ve arttırılmasında büyük bir rol oynar. Dil öğreniminde multimedyanın öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkisi vardır. Bu tanımlayıcı çalışma, Iraklı yabancı dil öğretmenlerinin tutumlarını ve multimedya kullanımlarını nicel veri toplama metodu kullanılarak araştırmıştır. Çalışmanın katılımcıları Irak'ın değişik okullarından 39 kadın ve 64 erkek yabancı dil öğretmeninden oluşmakta. Çalışma sonuçları, Iraklı yabancı dil öğretmenlerinin sınıflarına multimedyanın entegrasyonuna yönelik pozitif bir tutum içerisinde olduklarını; ancak, sınıflarında kendilerinin multimedya kullanımlarıının düşük seviyede olduğunu ortaya koymuştur. Her iki durumda ise sonuçlar erkek ve kadın öğretmenler arasında çok küçük farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçlara göre, erkek öğretmenlerle karşılaştırıldığında kadın öğretmenler multimedya kullanımında daha pozitif bir tutum içerisindeyken; multimedyanın kendi sınıflarında kullanımında daha az aktif oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Multimedya Teknolojisi, Bilgi ve iletişim teknolojisi, Yabancı Dil Olarak İngilizce, Öğretmen İnançları, Öğretmen uygulamaları.
dc.description.abstractTechnology has become an important and inevitable part of our lives nowadays, especially in the field of education; it has a big role in improving ways of teaching and enhancing teaching techniques in many ways. In language teaching, multimedia has a great impact on students' achievement. This descriptive study investigated Iraqi EFL teachers' beliefs and teachers' practice of multimedia by using quantitative data collection methodology. The participants of the study consisted of 39 females and 64 male EFL teachers from various schools of Iraq. The results of the study showed that while Iraqi EFL teachers had a positive attitude towards the integration of multimedia in their classes, they had a low level of their practice of multimedia in their own classes. However, the results in both cases showed a little difference in both male and female teachers. According to the results of the study, female teachers were more positive about using multimedia and more active in their integration of multimedia in their classes when compared to male teachers.Keywords: Multimedia Technology, Information and Communication Technology, Teachers' Beliefs, English as a foreign language, Teachers' Practices.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIraqi EFL teachers` beliefs and practices of multimedia in ELT classes
dc.title.alternativeIraklı yabancı dil öğretmenlerinin tutumları ve yabancı dil sınıflarındaki multimedya uygulamaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMultimedia
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmForeign language
dc.identifier.yokid10156193
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470256
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess