Temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavında açık uçlu soruların kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı TEOG özelinde, geniş ölçekli sınavlarda çoktan seçmeli sorular ile birlikte açık uçlu soruların kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma ile nicel araştırmayı birlikte kullanmayı gerektiren karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmanın nitel bölümünde araştırmacı tarafından bir görüşme formu oluşturulmuş, görüşme formunun uygulanacağı katılımcılar ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden homojen (benzeşik) örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Görüşme sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiş, 11 farklı tema elde edilmiştir. Çalışmanın nicel kısmı için maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmış olup, araştırmacı tarafından geliştirilen anket her eğitim bölgesinden seçilen bir okuldaki sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Anket maddelerine verilen cevaplar betimsel istatistik yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin kullanılan soru türü ne olursa olsun bilgilerinin tam olarak ölçüleceğinden emin oldukları görülmüştür. Öğrencilerin TEOG'da çoktan seçmeli soruların kullanılmasının objektiflik ve puanlanmasının kolay olması gibi avantajlarının yanı sıra şans başarısı gibi dezavantajlarının olduğunu belirttikleri bulunmuştur. Öğrencilerin açık uçlu soru türünün değerlendirilmesinin objektif olamayacağı dolayısıyla açık uçlu soruların değerlendirilmesinde puanlayıcı güvenirliğini sağlamanın zor olacağını belirttikleri gözlemlenmiştir. Öğrenciler TEOG'da açık uçlu soru türü kullanıldığı takdirde kişisel çalışmalarında bu soru türüne daha fazla yer vereceklerini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Geniş ölçekli sınavlar, TEOG, içerik analizi, açık uçlu soru, çoktan seçmeli soru, öğrenci görüşleri. The aim of research study is to determine the student views on the compatibility of use of open ended questions alongside multiple choice questions in large scale examinations. The reasearch is a combined method research that obligates the use of qualitative and quantitive research. As for the qualitative part, a form of interview was developed by the researcher and the participants to whom this form was to be applied were picked by the homogenious sampling method, a type of the intentional sampling methods. Datum retrieved out of the interview were analyzed by the content analysis method and 11 distinctive themes were attained. As for the quantitative part of the work, a survey was developed by the researcher. The responses given to the survey items were analysed by the decriptive statistical method. Layered sampling method was utilized for the quantitative part of the work and applied to eight graders in a specified school from each part of the educational district. As the result of the work, students were observed to be sure that their knowledge would be thoroughly measured regardless of the type of the questions used. Students were also observed to state that the use of multiple-choice questions would matter to a great degree in terms of the objectivity and scoring the open ended questions would be tough in terms of rater reliability. Keywords: Large scale examinations, TEOG , content analysis, open ended question , multiple choice question, student views.
Collections