Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer Özkan, Yeşim
dc.contributor.authorKoyuncu, Emre
dc.date.accessioned2020-12-07T10:10:35Z
dc.date.available2020-12-07T10:10:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129394
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı TEOG özelinde, geniş ölçekli sınavlarda çoktan seçmeli sorular ile birlikte açık uçlu soruların kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma ile nicel araştırmayı birlikte kullanmayı gerektiren karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmanın nitel bölümünde araştırmacı tarafından bir görüşme formu oluşturulmuş, görüşme formunun uygulanacağı katılımcılar ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden homojen (benzeşik) örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Görüşme sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiş, 11 farklı tema elde edilmiştir. Çalışmanın nicel kısmı için maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmış olup, araştırmacı tarafından geliştirilen anket her eğitim bölgesinden seçilen bir okuldaki sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Anket maddelerine verilen cevaplar betimsel istatistik yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin kullanılan soru türü ne olursa olsun bilgilerinin tam olarak ölçüleceğinden emin oldukları görülmüştür. Öğrencilerin TEOG'da çoktan seçmeli soruların kullanılmasının objektiflik ve puanlanmasının kolay olması gibi avantajlarının yanı sıra şans başarısı gibi dezavantajlarının olduğunu belirttikleri bulunmuştur. Öğrencilerin açık uçlu soru türünün değerlendirilmesinin objektif olamayacağı dolayısıyla açık uçlu soruların değerlendirilmesinde puanlayıcı güvenirliğini sağlamanın zor olacağını belirttikleri gözlemlenmiştir. Öğrenciler TEOG'da açık uçlu soru türü kullanıldığı takdirde kişisel çalışmalarında bu soru türüne daha fazla yer vereceklerini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Geniş ölçekli sınavlar, TEOG, içerik analizi, açık uçlu soru, çoktan seçmeli soru, öğrenci görüşleri. 
dc.description.abstractThe aim of research study is to determine the student views on the compatibility of use of open ended questions alongside multiple choice questions in large scale examinations. The reasearch is a combined method research that obligates the use of qualitative and quantitive research. As for the qualitative part, a form of interview was developed by the researcher and the participants to whom this form was to be applied were picked by the homogenious sampling method, a type of the intentional sampling methods. Datum retrieved out of the interview were analyzed by the content analysis method and 11 distinctive themes were attained. As for the quantitative part of the work, a survey was developed by the researcher. The responses given to the survey items were analysed by the decriptive statistical method. Layered sampling method was utilized for the quantitative part of the work and applied to eight graders in a specified school from each part of the educational district. As the result of the work, students were observed to be sure that their knowledge would be thoroughly measured regardless of the type of the questions used. Students were also observed to state that the use of multiple-choice questions would matter to a great degree in terms of the objectivity and scoring the open ended questions would be tough in terms of rater reliability. Keywords: Large scale examinations, TEOG , content analysis, open ended question , multiple choice question, student views.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTemel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) sınavında açık uçlu soruların kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi.
dc.title.alternativeDetermination of student views on the use of open-ended questions on transition from primary to secondary education exam (TEOG)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExamination methods
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmMultiple choice tests
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmOpen ended questions
dc.subject.ytmExamination
dc.identifier.yokid10148329
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470233
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess