The effect of flipped classroom instruction on Iraqi EFL learners` writing skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretimde Dönüştürülmüş Sınıf Eğitimi (DSE) kullanımının İngilizce öğrenimi gören Iraklı öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkileri incelemektir. Salahaddin Üniversitesi, Yabancı Dil Anabilim Dalı, İngilizce bölümünde okuyan 66 öğrenci, çalışmanın katılımcılardır. Çalışma kapsamında 2 tane ikinci sınıf yazma sınıfı incelenmiştir. Bu sınıflardan biri, kontrol grubunu oluştururken (32 öğrenci), diğer sınıf deney grubunu oluşturmaktadır (34 öğrenci). Veri toplamak amaçlı, çalışmada karma yöntemden yararlanılmış, ön test ve son test olarak her iki gruba anket uygulanmış ve sadece deney grubuyla görüşmeler yapılmıştır. Yazma testlerinin amacı, sekiz hafta boyunca geleneksel, öğretmen temelli eğitim gören kontrol grubu ile dönüştürülmüş sınıf eğitimi gören deney grubu arasında, istatistiksel yönden anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesidir. Yazı testlerinden elde edilen verilerin analizinde, bağımsız örneklem t-testinden yararlanılmış ve öğrencilerin dönüştürülmüş sınıf eğitimi yaklaşımına karşı görüşlerini tespit etmek için betimsel ve tematik analizler yapılmıştır. Çalışma bulgularına göre, kontrol ve deney grupları arasında istatistiksel yönden anlamlı farklılık vardır ve daha spesifik olarak ifade edersek, deney grubundaki öğrenciler, yazı yazma testlerinde, kontrol grubu öğrencilerinden daha iyi bir performans sergilemişlerdir. Öğrencilerin çoğunluğunun, DSE yaklaşımına karşı pozitif bir tutum içinde oldukları görülmüştür. The purpose of this study was to examine the use of Flipped Classroom Instruction (FCI) on Iraqi EFL learners' writing skills. Participants included 66 students in the College of Languages, English Department at Salahaddin University. Two sophomore writing classrooms were examined: one as a control group consisting of 32 students and the other as an experimental group consisting of 34 students. The study employed a mixed method of data collection, utilizing pre- and post-writing tests as well as a questionnaire for both groups and interviews conducted only with the experimental group. The purpose of the writing tests was to determine whether any statistically significant difference existed between the control group, who was administered a traditional, teacher-based writing instruction, and the experimental group, who was administered FCI over the course of eight weeks. For analyzing the data obtained from the writing tests, an independent-sample t-test was employed, and a descriptive and thematic analysis was conducted to explore the views of students towards FCI. Findings indicated that a statistically significant difference existed between the control and experimental groups and, more specifically, that the students of the experimental group performed better on the writing tests than students of the control group. The majority of the learners' attitudes towards FCI were positive.
Collections