Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın Arslan, Fadime
dc.contributor.authorQader, Ramyar
dc.date.accessioned2020-12-07T10:10:18Z
dc.date.available2020-12-07T10:10:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129361
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretimde Dönüştürülmüş Sınıf Eğitimi (DSE) kullanımının İngilizce öğrenimi gören Iraklı öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkileri incelemektir. Salahaddin Üniversitesi, Yabancı Dil Anabilim Dalı, İngilizce bölümünde okuyan 66 öğrenci, çalışmanın katılımcılardır. Çalışma kapsamında 2 tane ikinci sınıf yazma sınıfı incelenmiştir. Bu sınıflardan biri, kontrol grubunu oluştururken (32 öğrenci), diğer sınıf deney grubunu oluşturmaktadır (34 öğrenci). Veri toplamak amaçlı, çalışmada karma yöntemden yararlanılmış, ön test ve son test olarak her iki gruba anket uygulanmış ve sadece deney grubuyla görüşmeler yapılmıştır. Yazma testlerinin amacı, sekiz hafta boyunca geleneksel, öğretmen temelli eğitim gören kontrol grubu ile dönüştürülmüş sınıf eğitimi gören deney grubu arasında, istatistiksel yönden anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesidir. Yazı testlerinden elde edilen verilerin analizinde, bağımsız örneklem t-testinden yararlanılmış ve öğrencilerin dönüştürülmüş sınıf eğitimi yaklaşımına karşı görüşlerini tespit etmek için betimsel ve tematik analizler yapılmıştır. Çalışma bulgularına göre, kontrol ve deney grupları arasında istatistiksel yönden anlamlı farklılık vardır ve daha spesifik olarak ifade edersek, deney grubundaki öğrenciler, yazı yazma testlerinde, kontrol grubu öğrencilerinden daha iyi bir performans sergilemişlerdir. Öğrencilerin çoğunluğunun, DSE yaklaşımına karşı pozitif bir tutum içinde oldukları görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine the use of Flipped Classroom Instruction (FCI) on Iraqi EFL learners' writing skills. Participants included 66 students in the College of Languages, English Department at Salahaddin University. Two sophomore writing classrooms were examined: one as a control group consisting of 32 students and the other as an experimental group consisting of 34 students. The study employed a mixed method of data collection, utilizing pre- and post-writing tests as well as a questionnaire for both groups and interviews conducted only with the experimental group. The purpose of the writing tests was to determine whether any statistically significant difference existed between the control group, who was administered a traditional, teacher-based writing instruction, and the experimental group, who was administered FCI over the course of eight weeks. For analyzing the data obtained from the writing tests, an independent-sample t-test was employed, and a descriptive and thematic analysis was conducted to explore the views of students towards FCI. Findings indicated that a statistically significant difference existed between the control and experimental groups and, more specifically, that the students of the experimental group performed better on the writing tests than students of the control group. The majority of the learners' attitudes towards FCI were positive.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe effect of flipped classroom instruction on Iraqi EFL learners` writing skills
dc.title.alternativeDönüştürülmüş sınıf eğitiminin İngilizce öğrenimi gören Iraklı öğrencilerin yazma becerileri üzerindeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.identifier.yokid10174565
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488654
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess