Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlere psikolojik güçlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde görevyapan öğretmenlerin psikolojik güçlendirme algılarının hangi seviyede olduğunun vepsikolojik güçlendirmeye gereksinim durumlarının tespit edilmesidir. Özel Eğitim veRehabilitasyon Merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları eğitimmerkezlerindeki fiziksel şartlar, personelin eğitim açısından yetersizliği, öğrencilerinözel durumları gereği yetersizlik türlerine ve derecelerine bağlı olarak eğitimgereksinimi ve sürekli olarak kendileri geliştirmek durumunda kalmaları gibi konularöğretmenlere stres yaşatabilmekte, onları psikolojik anlamda yorabilmektedir. Bunoktada öğretmenlerin gerek psikolojik durumları ve gerekse bu eğitimmerkezlerindeki işleyiş bakımından psikolojik olarak güçlendirilmesinin önemtaşıdığı görülmektedir. Bu araştırmaya Diyarbakır ilinde bulunan özel eğitim verehabilitasyon merkezlerinde görev yapan öğretmenler dahil edilmiştir. Çalışmadaolasılık temelli yöntemlerden basit seçkisiz yöntem ile seçilen 299 öğretmene kişiselbilgi formu ve psikolojik güçlendirme ölçeği uygulanmıştır. Ölçek verileri SPSS 24.0istatistik programı aracılığı ile analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucuna göre,özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görevli öğretmenlerin genel psikolojikgüçlendirme algıları ile anlam, yeterlilik ve özerklik algıları boyutları `yüksek`, etkialgıları boyutu ise `orta` düzeyde bulunmuştur. Cinsiyet ve medeni durumdeğişkenlerine göre öğretmenlerin psikolojik güçlendirme algı düzeyleri arasındaistatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Buna karşın öğretmenlerinpsikolojik güçlendirme algıları yaş, toplam çalışma süresi ve eğitim değişkenlerinegöre istatiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmuştur. The purpose of this study is to determine the level of psychological ofteachers working in Special Education and Rehabilitation Centers and the need forpsychological empowerment. Physical conditions in the training centers whereteachers working in Special Education and Rehabilitation Centers, the educationallack of the staff, the need for special needs of the students depending on the type anddegree of disability and the issues such the need to constantly develop themselves,can cause stress to teachers, and psychologically fatigue them. At this point, it is seenthat the psychological strengthening of the teachers in terms of both theirpsychological situations and the functioning of these training centers is important.Teachers working in Special Education and Rehabilitation Centers in Diyarbakırprovince have been included in this research. In this study, personal informationForm and psychological empowerment scale have been applied to 299 teachersselected by simple random method. The scale data have been analyzed by SPSS 24.0statistical program. According to the results of the study, it has been found outthatthe perceptions of teachers in special education and rehabilitation centers, sense,competence and autonomy perceptions dimensions are `high`; their affectperceptions dimensions are `medium` no significant difference between theteachers of psychological empowerment has statistically been found according togender and marital status. On the other hand, a statistically significant difference hasbeen found according to the perceptions of psychological empowerment, age totalworking time and educational variables of the teachers.
Collections