Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Habib
dc.contributor.authorYerlikaya, Medine
dc.date.accessioned2020-12-07T09:55:56Z
dc.date.available2020-12-07T09:55:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/127190
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde görevyapan öğretmenlerin psikolojik güçlendirme algılarının hangi seviyede olduğunun vepsikolojik güçlendirmeye gereksinim durumlarının tespit edilmesidir. Özel Eğitim veRehabilitasyon Merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları eğitimmerkezlerindeki fiziksel şartlar, personelin eğitim açısından yetersizliği, öğrencilerinözel durumları gereği yetersizlik türlerine ve derecelerine bağlı olarak eğitimgereksinimi ve sürekli olarak kendileri geliştirmek durumunda kalmaları gibi konularöğretmenlere stres yaşatabilmekte, onları psikolojik anlamda yorabilmektedir. Bunoktada öğretmenlerin gerek psikolojik durumları ve gerekse bu eğitimmerkezlerindeki işleyiş bakımından psikolojik olarak güçlendirilmesinin önemtaşıdığı görülmektedir. Bu araştırmaya Diyarbakır ilinde bulunan özel eğitim verehabilitasyon merkezlerinde görev yapan öğretmenler dahil edilmiştir. Çalışmadaolasılık temelli yöntemlerden basit seçkisiz yöntem ile seçilen 299 öğretmene kişiselbilgi formu ve psikolojik güçlendirme ölçeği uygulanmıştır. Ölçek verileri SPSS 24.0istatistik programı aracılığı ile analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucuna göre,özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görevli öğretmenlerin genel psikolojikgüçlendirme algıları ile anlam, yeterlilik ve özerklik algıları boyutları `yüksek`, etkialgıları boyutu ise `orta` düzeyde bulunmuştur. Cinsiyet ve medeni durumdeğişkenlerine göre öğretmenlerin psikolojik güçlendirme algı düzeyleri arasındaistatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Buna karşın öğretmenlerinpsikolojik güçlendirme algıları yaş, toplam çalışma süresi ve eğitim değişkenlerinegöre istatiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the level of psychological ofteachers working in Special Education and Rehabilitation Centers and the need forpsychological empowerment. Physical conditions in the training centers whereteachers working in Special Education and Rehabilitation Centers, the educationallack of the staff, the need for special needs of the students depending on the type anddegree of disability and the issues such the need to constantly develop themselves,can cause stress to teachers, and psychologically fatigue them. At this point, it is seenthat the psychological strengthening of the teachers in terms of both theirpsychological situations and the functioning of these training centers is important.Teachers working in Special Education and Rehabilitation Centers in Diyarbakırprovince have been included in this research. In this study, personal informationForm and psychological empowerment scale have been applied to 299 teachersselected by simple random method. The scale data have been analyzed by SPSS 24.0statistical program. According to the results of the study, it has been found outthatthe perceptions of teachers in special education and rehabilitation centers, sense,competence and autonomy perceptions dimensions are `high`; their affectperceptions dimensions are `medium` no significant difference between theteachers of psychological empowerment has statistically been found according togender and marital status. On the other hand, a statistically significant difference hasbeen found according to the perceptions of psychological empowerment, age totalworking time and educational variables of the teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlere psikolojik güçlendirme
dc.title.alternativePsychological empowerment for teachers working in special education and rehabilitation centers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10302149
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573348
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess