Search
Now showing items 1-10 of 122
Okul yöneticilerinin pozitivist ve kaos yönetim anlayışlarını benimsemelerinin kendilerinin ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine etkileri
(2018-08-06)
Bu araştırmanın genel amacı, okul yöneticilerinin pozitivist ve kaos yönetim anlayışlarını benimsemelerinin kendilerinin ve öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine etkilerini belirlemektir. Betimsel nitelikteki ilişkisel ...
Fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre dostu davranışlarının modellenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının çevreye yönelik olumlu davranışlarının, çevresel kimliklerinin, çevreye yönelik ekosentrik ve antroposentrik tutumlarının incelenmesidir. Öte yandan, bu değişkenlerle ...
İmam-hatip lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin Kur`an-ı Kerim dersi sınıf yönetimi davranışlarının incelenmesi
(2018-09-30)
Bu araştırma, İmam-Hatip Lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin Kur'an-ı Kerim dersi sınıf yönetimi davranışlarının pedagojik esaslar çerçevesinde incelenmesini amaçlayan nitel yöntemin durumsal deseninin kullanıldığı ...
Karma öğrenme temelli özel öğretim yöntemleri dersinin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının öz yönetimli öğrenmelerine etkisi ve çevrimiçi tartışmaların içerik analizi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, karma öğrenme yöntemine göre tasarlanan özel öğretim yöntemleri I (ÖÖY-I) dersinin fen ve teknoloji öğretmen (FTÖ) adaylarının öz yönetimli öğrenmeleri üzerine etkisini ve bu ders kapsamında yapılan ...
Eğitimde takım çalışması ve karara katılma
(2018-08-06)
n ÖZET Bu araştırmanın temel amacı, eğitim kurumlarımızdaki takım çalışması ve karara katılma konusunda yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerini tespit etmektir. Bu genel amaç çerçevesinde; Okul yöneticilerinin ve ...
İlköğretim ve ortaöğretim okulları öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık algıları (Malatya ili örneği)
(2018-08-06)
Bir örgütün en önemli kaynağı ve sermayesi insandır. İnsan örgütsel vatandaşlık davranışı sergilerse, örgütün gelişimi ve performansı açısından çok faydalı olur. Örgütsel Vatandaşlık Davranışı (ÖVD) pek çok boyuta sahiptir. ...
Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarındaki etkisine ilişkin görüşleri
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitime yönelik yeterlik düzeylerinin ve bu düzeylerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) kullanım düzeyleri açısından farklılaşma durumunun ...
Okulöncesi eğitim öğretmenleri ile okulöncesi öğretmen adaylarının eğitiminde dramaya ilişkin kendilerini yeterli bulma düzeylerinin belirlenmesi
(2018-08-06)
IV ÖZET Doktora Tezi Okulöncesi Eğitim Öğretmenleri İle Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Eğitimde Dramaya ilişkin Kendilerini Yeterli Bulma Düzeylerinin Belirlenmesi Aysun GÜROL Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ...
İlköğretim okullarında yönetici-öğretmen iletişimi
(2018-08-06)
III ÖZET Yüksek Lisans Tezi İlköğretim Okullarında Yönetici-Öğretmen İletişimi Ali TAN Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Haziran- 2003, Sayfa: Tahmini 162 Bu araştırmanın temel ...
Eğitim fakültelerinde uygulanan fen eğitimi programı konusunda, aynı alanda öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının algıları
(2018-08-06)
Günümüzde bilimsel ve teknolojik gelişmeler büyük bir hızla ilerlemektedir. Bu gelişmelere paralel olarak fen algıları yüksek nitelikli fen bilgisi öğretmeni yetiştirmek ülkemizin geleceği açısından önemli bir yer teşkil ...