Eğitim fakültelerinde uygulanan fen eğitimi programı konusunda, aynı alanda öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilimsel ve teknolojik gelişmeler büyük bir hızla ilerlemektedir. Bu gelişmelere paralel olarak fen algıları yüksek nitelikli fen bilgisi öğretmeni yetiştirmek ülkemizin geleceği açısından önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu bağlamda üniversitelerimizin eğitim fakültelerine büyük görevler düşmektedir. Bu çalışmada eğitim fakültelerinin fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan fen bilgisi öğretmen adaylarının fen algıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Uygulama Fırat Üniversitesi, Muş Alpaslan Üniversitesi, Dicle Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi olmak üzere 5 üniversitenin eğitim fakültelerinin fen bilgisi bölümünde öğrenim gören 930 fen bilgisi öğretmen adayının katılımlarıyla yapılmıştır. Veriler anket yoluyla toplanmıştır. Anket CLES( 23 madde) ve kişsel bilgi formu (7 made) olmak üzere toplam 30 maddeden oluşmuştur.Elde edilen verilerin istatistiksel hesaplanmasında SPSS 17.0 for Windows paket programı kullanılmıstır. F testi( ANOVA) uygulanmıştır. Bu analizle birlikte üniversite, sınıf, öğretim şekli, cinsiyet, aile eğitim durumu ve aylık geliri gibi değişkenlere göre anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla t testi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, Sınıf Ortamları,Fen Eğitimi, Fen Algısı, Öğretmen Adayları Today, rapidly advancing scientific and technological developments. In parallel with these developments, perceptions of science, science teacher to train highly qualified constitutes an important place for the future of our country. In this context, universities faculties of education have important responsibilities. In this study, studying in the colleges of education as a science teacher preservice science teachers' perceptions of science were to be determined. Application of Firat University, Mus Alparslan University of Dicle University, Sakarya University, and the University of Mugla Sıtkı Koçman five university colleges of education science, including science teacher candidates with the participation of school and 930 were made. Data were collected through a survey. Survey, CLES (23 items) and Personal Information Form (7 items), including a total of 30 items.The data obtained from the calculation of the statistical software package SPSS 17.0 for Windows was used. Then, scales F test (ANOVA). It analyzes the university, classroom, teaching methods, gender, education level, and monthly income of the family based on variables such as t test was performed to determine whether there is a significant difference.Keywords: Constructivist Approach to Classroom Environment, Science Education, Science, Perception, Teacher Candidates
Collections