Search
Now showing items 1-10 of 135
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital okuryazarlığa ilişkin görüşleri
(2019-11-08)
Araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının dijital okuryazarlığa ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında, Atatürk Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, ...
Fen bilimleri öğretmenlerinin basınç konusundaki alan bilgilerinin tanımlanması ve ölçülmesi
(2019-07-04)
Bu araştırmanın genel amacı fen bilimleri öğretmenlerinin basınç konusundaki alan bilgilerinin tanımlanarak ölçülmesidir. Çalışmaya, Tekirdağ ilinin Çerkezköy ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı ortaokullarda ...
Öğretim etkinlikleri modeline dayalı çevrimiçi öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve öğrenmede kalıcılığa etkisi
(2019-06-25)
Bu araştırmanın genel amacı; Gagné'nin Öğretim Etkinlikleri Modeli'ne göre hazırlanan çevrimiçi öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini incelemektir. ...
Hayat boyu öğrenmeye ilişkin araştırmaların sosyal ağ analizi ile incelenmesi
(2019-07-11)
Bir konu hakkında yapılan çalışmaların incelenmesi o konu hakkındaki bilgi ağ yapısının oluşturulmasına yardımcı olmaktadır. Yapılan ilgili çalışmalar konu hakkındaki bilgi ağ yapısının oluşturulmasında önemli bir yer ...
Argümantasyon yaklaşımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(2019-10-01)
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin, ''Madde ve Değişim'' ünitesinde yer alan Maddenin Halleri ve Maddelerin Ayırt Edici Özellikleri konularındaki akademik başarıları ve fen bilimlerine karşı tutumlarını, ...
Evde eğitime ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri
(2019-11-08)
Bu araştırma, evde eğitime ilişkin öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin görüşlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ...
İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarda okutulan Türkçe kitaplarındaki düz yazı metinlerinin çocuğa görelik ilkesine ve metinlerin içerdiği eğitsel iletilere göre incelenmesi
(2019-03-25)
IIIÖZETYüksek Lisans Tezilköğretim 6., 7. ve 8. Sınıflarda Okutulan Türkçe Kitaplarındaki Düz YazıMetinlerinin Çocuğa Görelik lkesine ve Metinlerin çerdiği Eğitsel letilere GörencelenmesiElif Emine KüçükFırat ÜniversitesiSosyal ...
4+4+4 eğitim sisteminde 60-66 aylık çocukların okula erken başlamasının değerlendirilmesi
(2019-07-03)
İlkokul eğitimi, doğum öncesi dönemden başlayan ve insan hayatının tamamını kapsayan eğitimin önemli bir parçasıdır. İlkokul eğitimi 2012 yılındaki uygulamayla 4+4+4 şeklinde kesintisiz bir şekilde devam etmektedir. Bu ...
Öğretmen yetiştirme programlarının yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazandırmadaki etkililiğinin değerlendirilmesi
(2019-02-16)
Araştırmanın amacı, öğretmen yetiştirme programlarının yaşam boyu öğrenme yetkinliğini kazandırmadaki etkililiğini öğretmen adayı ve öğretim elemanı görüşlerine göre değerlendirmektir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemi ...
Osman Şevki`nin ``yeni usul talim-i kıraat (ikinci kısım)`` kitabı ile ``2018-2019 Türkçe ders kitabı``ndaki metinlerin temaları yönünden karşılaştırılması
(2019-11-18)
Bu çalışmada Selanik Terakki Mektebi adlı özel bir okulda öğretmenlik yapmış olan Osman Şevki'nin usulü cedit anlayışıyla kaleme aldığı Yeni Usul Talim-i Kıraat isimli eserin ikinci kısmı üzerinde durulmuştur. Söz ...