Av turizmi ve görsel medya: Yaban TV`nin Türkiye`deki yerli turist avcıların tutumlarına yönelik etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacı Yaban TV'nin Türkiye'deki yerli turist avcıların tutumlarına yönelik etkilerini incelemektir. Bunun yanında Yaban TV'nin Türkiye avcılığında ve av turizmindeki etkilerini tespit etmektir. Türk av tarihine kısaca bakılmış ve tarihi sürecin günümüze kadar gelişine değinilmiştir. Türkiye'de av turizminin başlamasıyla beraber geliştirilen kurallar, yönetmelikler ve düzenlemeler incelenerek, Türkiye av turizminin güncel durumu değerlendirilmiştir. Bu süreçte Türkiye'deki yerli ve yabancı turistlerin oranlarına bakılmış, Türkiye av turizminin gelirleri, dünyadaki yeri ve seviyesi belirlenmeye çalışılmıştır.Türkiye'nin av turizmi kapsamındaki av hayvanları türleri, avlanma zamanları ve yıllık avına izin verilen limitleri, ulusal ve uluslararası ayrımı yapılarak kanatlı ve memeli av hayvanları, avlanma çeşitleri incelenmiştir. Avcılığın gelişim süreci, avcılık basamakları ele alınmış, etik avcılık için sistemdeki değişiklerin neler olduğu irdelenmiştir. Avcılık için yeni bir terim olan 'Avdaş' literatüre kazandırılmaya çalışılmıştır.Türkiye av turizminin yazılı, işitsel ve görsel medyasının günümüze kadar hangi süreçlerden geçerek geldiği, bunlardan görsel medyanın (Yaban TV) Türkiye'de av turizmine katılan yerli turist avcıların tutumlarına yönelik etkileri incelenmiş, olumlu ve olumsuz etkileri araştırılmış, sonuçlar paylaşılmış ve öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Av, Av Turizmi, Türk Av Turizmi, Türkiye'de Avcılık, Yaban TV, Turist Avcı The main purpose of this study is to investigate the effects of Yaban TV on the behaviors of the domestic hunting tourists in Turkey. In addition, to determine the effects of Yaban TV on Turkish hunting tourism is secondary objective. Turkey's hunting history was briefly analyzed, emphasizing the process evolved until today. The rules, regulations, and instructions that have been developed with the start of the hunting tourism in Turkey were examined, and the current status of the hunting tourism was evaluated. During that process, the proportion of domestic and foreign tourists in Turkey's hunting tourism was reported as well as the income generated by the hunting tourism of Turkey compared to the other countries.The prey species within the scope of Turkey's hunting tourism, the annual hunting quotas, and the permitted time limits were investigated by hunting varieties while making the distinction between the national and international avian and mammalian prey animals. The development and steps of hunting were considered, and the changes to the hunting system were examined as to ethical hunting. 'Avdaş', which is a new term for hunting, was tried to be acquired by the literature.The printed, audio and visual media of Turkey's hunting tourism which came through the process until today, and the positive and negative effects of Yaban TV, which is one of the visual media, on the domestic hunting tourist's behaviors were evaluated followed by the constructive suggestions on the some observed problems.Keywords: Hunting, Hunting Tourism, Turkish Hunting Tourism, Hunting in Turkey, Yaban TV, Hunting Tourist
Collections