Türkiye`deki havayolu şirketlerinin uyguladıkları rekabet stratejileri ve yolcuların satın alma davranışları üzerine etkileri (İzmir ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin her geçen gün daha da geliştiği şu günlerde her alanda olduğu gibi ulaşım alanında özellikle de havayolu ulaşımında birçok yenilikler meydana gelmektedir. Bu durum da havayolu ulaşımının tercih edilmesinde oldukça etkili olmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye' deki havayolu şirketlerinin rekabet stratejilerinin neler olduğunun saptanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda literatür taraması ve anket uygulama gibi çalışmalar yapılmıştır. Çalışmanın ilk iki bölümünde strateji, rekabet ve rekabet stratejisi gibi kavramlardan bahsedilmekle birlikte Türkiye' de faaliyet gösteren yedi havayolu firması geçmişten günümüze ele alınmış ve incelenmiştir.Son bölümde ise havayolu şirketlerinin rekabet stratejilerinin ve sundukları hizmetlerin, yolcuların satın alma davranışları üzerine etkilerinin neler olduğunun belirlenebilmesi amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Toplam doksan iki sorudan oluşan anket 402 kişiye uygulanmış ve elde edilen sonuçlara bulgular ve sonuç bölümünde yer verilmiştir. In the era of developing technology, we encounter major innovations and improvements in the transportation industry especially in the field of airport transportation. Consequently, the emerging innovations play a huge role in people's preferences when choosing airlines.The main objective of this study is to determine the core strategies of competitive airline companies in Turkey. For the purpose of this study, surveys and literature reviews have been performed accordingly. In the first two chapters of this report, you will find about core strategies, competition and the methods of competitive strategies of airlines from early days until today including the seven airline companies that currently operate in Turkey.In the last section , there is a survey conducted to determine the competitive strategies of airline companies, the services they offer and the purchasing behavior of consumers. The survey consists of 92 questions and is performed by 402 individuals. The findings and the conclusion of the survey is located in the last section of the report.
Collections