Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuş, Özgür Hakan
dc.contributor.authorEkicikol, Damla
dc.date.accessioned2020-12-07T09:46:49Z
dc.date.available2020-12-07T09:46:49Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/126116
dc.description.abstractTeknolojinin her geçen gün daha da geliştiği şu günlerde her alanda olduğu gibi ulaşım alanında özellikle de havayolu ulaşımında birçok yenilikler meydana gelmektedir. Bu durum da havayolu ulaşımının tercih edilmesinde oldukça etkili olmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye' deki havayolu şirketlerinin rekabet stratejilerinin neler olduğunun saptanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda literatür taraması ve anket uygulama gibi çalışmalar yapılmıştır. Çalışmanın ilk iki bölümünde strateji, rekabet ve rekabet stratejisi gibi kavramlardan bahsedilmekle birlikte Türkiye' de faaliyet gösteren yedi havayolu firması geçmişten günümüze ele alınmış ve incelenmiştir.Son bölümde ise havayolu şirketlerinin rekabet stratejilerinin ve sundukları hizmetlerin, yolcuların satın alma davranışları üzerine etkilerinin neler olduğunun belirlenebilmesi amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Toplam doksan iki sorudan oluşan anket 402 kişiye uygulanmış ve elde edilen sonuçlara bulgular ve sonuç bölümünde yer verilmiştir.
dc.description.abstractIn the era of developing technology, we encounter major innovations and improvements in the transportation industry especially in the field of airport transportation. Consequently, the emerging innovations play a huge role in people's preferences when choosing airlines.The main objective of this study is to determine the core strategies of competitive airline companies in Turkey. For the purpose of this study, surveys and literature reviews have been performed accordingly. In the first two chapters of this report, you will find about core strategies, competition and the methods of competitive strategies of airlines from early days until today including the seven airline companies that currently operate in Turkey.In the last section , there is a survey conducted to determine the competitive strategies of airline companies, the services they offer and the purchasing behavior of consumers. The survey consists of 92 questions and is performed by 402 individuals. The findings and the conclusion of the survey is located in the last section of the report.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleTürkiye`deki havayolu şirketlerinin uyguladıkları rekabet stratejileri ve yolcuların satın alma davranışları üzerine etkileri (İzmir ili örneği)
dc.title.alternativeCompetitive strategies the airline companies implement in Turkey and the impacts on purchasing behaviors of consumers (İ.E in İzmir)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-29
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmAirline transport
dc.identifier.yokid10108730
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443426
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess