İç girişimcilik eğilimlerinin sosyal inovasyon üzerine etkisi: İzmir ilinde özel banka çalışanlarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Yenilik, girişimci yeteneklerin kullanarak kar veya kazancın sosyal ihtiyaç ve gereksinimlere aktarılması ile gerçekleşen bir eylemdir. Sivil Toplum Kuruluşları ve işletmelerin sosyal faaliyetleri sorunları aşma konusunda geliştirmiş oldukları yerel, bölgesel, ulusal çaptaki uygulamalar çözüme destek olmaktadır. Sosyal sorunları aşılmasında, organizasyonlar çalışanlarına destek vererek onların iç girişimcilik performanslarını harekete geçirilmesi sağlayabilir. Organizasyonların iç girişimcilik davranışlarını arttırabilmeleri için çalışanlarının daha yenilikçi, özgüven sahibi, risk alabilen ve proaktif davranışlar sergileyebilen bireyler olabilmesi gerekmektedir. Organizasyonlar, bu aşamada hem kendilerine özgü yetenekler geliştirecekler hem de piyasada yeni ürünler, yeni anlayışlar, yeni teknolojiler, yeni sosyal ilişkilerle rekabetin tarzını değiştirebileceklerdir. Bu çalışmanın amacı, iç girişimcilerin sosyal inovasyon (sosyal yenilikçilik) üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın yapı geçerliliğini test etmek amacıyla faktör analizi, değişkenler arasındaki ilişkinin şiddetini ve yönünü ölçmek için korelasyon analizi, değişkenler arasındaki nedenselliği ölçmek için ise regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; iç girişimcilik boyutlarından `yenilikçilik ve proaktiflik` performanslarının sosyal inovasyon üzerindeki etkisi olduğu, fakat `risk alma ve öz güven` performanslarının sosyal inovasyon üzerinde etkili olmadığı tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında organizasyonlara, yöneticilere, paydaşlara ve çalışanlara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, İnovasyon, İç Girişimcilik,Yenilikçilik, Kurumsal Yenilikçilik, Sosyal Yenilik Social innovation is an realized action by using entrepreneurial skills to transfer from profits to social needs. Non-profit organizations and businesses organizations have developed social implementations at local, regional and national level to overcome social problems. In overcoming social problems, organizations can encourage their employees' entrepreneurial performance. Intrapreneurship must be increased in organization to need employees who are more innovative, self-confident, proactive and able to take risk. Organizations will both develop own special abilities and be able to change the way of competing with new products, new technologies, new social relations in the market. The purpose of this study is to examine the effect of Intrapreneurship on social innovation. In order to test construct validity of the study; factor analysis, correlation analysis were used to measure the severity and direction of the relationship between the variables and regression analysis was used to measure causality between variables. As a result of the research; `Innovation and Proactivity` which is a sub-dimension of entrepreneurship, is effective on social innovation but the performance of `risk taking and self-confidence` which is a sub-dimension of entrepreneurship, is not effective on social innovation. The Suggestions have been made to the organizations, managers, stakeholders and employees in the light of findings.Keywords: Entrepreneurship, Innovation, intrapreneurship,Organizational Innovation, Social Innovation
Collections