Show simple item record

dc.contributor.advisorEsen, Murat
dc.contributor.authorŞekerdil, Reşat
dc.date.accessioned2020-12-07T09:46:19Z
dc.date.available2020-12-07T09:46:19Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/126047
dc.description.abstractSosyal Yenilik, girişimci yeteneklerin kullanarak kar veya kazancın sosyal ihtiyaç ve gereksinimlere aktarılması ile gerçekleşen bir eylemdir. Sivil Toplum Kuruluşları ve işletmelerin sosyal faaliyetleri sorunları aşma konusunda geliştirmiş oldukları yerel, bölgesel, ulusal çaptaki uygulamalar çözüme destek olmaktadır. Sosyal sorunları aşılmasında, organizasyonlar çalışanlarına destek vererek onların iç girişimcilik performanslarını harekete geçirilmesi sağlayabilir. Organizasyonların iç girişimcilik davranışlarını arttırabilmeleri için çalışanlarının daha yenilikçi, özgüven sahibi, risk alabilen ve proaktif davranışlar sergileyebilen bireyler olabilmesi gerekmektedir. Organizasyonlar, bu aşamada hem kendilerine özgü yetenekler geliştirecekler hem de piyasada yeni ürünler, yeni anlayışlar, yeni teknolojiler, yeni sosyal ilişkilerle rekabetin tarzını değiştirebileceklerdir. Bu çalışmanın amacı, iç girişimcilerin sosyal inovasyon (sosyal yenilikçilik) üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın yapı geçerliliğini test etmek amacıyla faktör analizi, değişkenler arasındaki ilişkinin şiddetini ve yönünü ölçmek için korelasyon analizi, değişkenler arasındaki nedenselliği ölçmek için ise regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; iç girişimcilik boyutlarından `yenilikçilik ve proaktiflik` performanslarının sosyal inovasyon üzerindeki etkisi olduğu, fakat `risk alma ve öz güven` performanslarının sosyal inovasyon üzerinde etkili olmadığı tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında organizasyonlara, yöneticilere, paydaşlara ve çalışanlara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, İnovasyon, İç Girişimcilik,Yenilikçilik, Kurumsal Yenilikçilik, Sosyal Yenilik
dc.description.abstractSocial innovation is an realized action by using entrepreneurial skills to transfer from profits to social needs. Non-profit organizations and businesses organizations have developed social implementations at local, regional and national level to overcome social problems. In overcoming social problems, organizations can encourage their employees' entrepreneurial performance. Intrapreneurship must be increased in organization to need employees who are more innovative, self-confident, proactive and able to take risk. Organizations will both develop own special abilities and be able to change the way of competing with new products, new technologies, new social relations in the market. The purpose of this study is to examine the effect of Intrapreneurship on social innovation. In order to test construct validity of the study; factor analysis, correlation analysis were used to measure the severity and direction of the relationship between the variables and regression analysis was used to measure causality between variables. As a result of the research; `Innovation and Proactivity` which is a sub-dimension of entrepreneurship, is effective on social innovation but the performance of `risk taking and self-confidence` which is a sub-dimension of entrepreneurship, is not effective on social innovation. The Suggestions have been made to the organizations, managers, stakeholders and employees in the light of findings.Keywords: Entrepreneurship, Innovation, intrapreneurship,Organizational Innovation, Social Innovationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİç girişimcilik eğilimlerinin sosyal inovasyon üzerine etkisi: İzmir ilinde özel banka çalışanlarına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeIntrapreneurship trends on the effects of social innovation: A research to the private banks' employees in İzmir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnovasyon ve Girişimcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmOrganizational entrepreneurship
dc.subject.ytmIntrapreneurship
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmSocial innovative
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmInnovation
dc.identifier.yokid10145430
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid460493
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess