Pazarlama iletişimi çerçevesinde günümüz işletmeleri ve emoji kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eski medeniyetlerin kullandıkları hiyeroglif veya çivi yazılarının gün geçtikçe popülerliği artan emojilere dönüştüğü görebilmektedir. Emojiler, duyguları kelimeler kullanmadan ya da kelimelerin yetersiz kaldığı durumlarda hızlı ve doğru bir şekilde aktarabilmeye olanak sağlamaktadır. Emojilerin hızla gelişmesi ve 7'den 70'e birçok kişinin emojilere hızlı adaptasyonu, teknolojinin her geçen gün hız kesmeden gelişmesinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Yurtdışında pazarlama iletişimi araçlarından biri olarak kullanılan emojiler kelimelerin yerine geçerek duyguların aktarılması açısından önemli hale gelmiştir. Bu çalışma, keşifsel bir çalışma niteliği taşımasının yanı sıra örnek olay yöntemi kullanılarak pazarlama iletişimi elemanlarının emojilere adaptasyonu ve başarılı markaların emoji çalışmalarının doküman inceleme yöntemiyle değerlendirilmesini kapsamaktadır. Çalışma kapsamında birinci bölümde pazarlama iletişimi ve elamanları açıklanırken; ikinci bölümde emoji ve emotikon arasındaki farklar açıklanarak literatür taraması yapılmış olup, üçüncü bölümde, kullanılan araştırma yöntemiyle markaların emojilere nasıl adapte oldukları ve başarılı emoji uygulamaları incelenmiştir. Hieroglyphs or cuneiform scripts used by ancient civilizations can be seen to turn into emojis which is increasingly popular. Emojis enable emotions to be conveyed quickly and accurately without the use of words or when words are insufficient. The rapid growing of the emojis and the rapid adaptation of many people from 7 to 70 emojis emerge as a result of without pausing development in the technology day by day. Emojis, which are used as one of the marketing communication tools abroad, have become important for the transfer of emotions by replacing the words. This study, in addition to being an exploratory study, covers the adaptation of marketing communication elements to emojis by using case study method and evaluation of emoji studies of successful brands by document review method. In the first part of the study, marketing communication and elements are explained; in the second chapter, literature search was made by explaining the differences between emoji and emoticon, and in the third chapter, how the brands are adapted to emojis by using the research method and successful emoji applications are examined.
Collections