Show simple item record

dc.contributor.advisorNardalı, Sinan
dc.contributor.authorBozkurt, Sevilay
dc.date.accessioned2020-12-07T09:39:19Z
dc.date.available2020-12-07T09:39:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/125037
dc.description.abstractEski medeniyetlerin kullandıkları hiyeroglif veya çivi yazılarının gün geçtikçe popülerliği artan emojilere dönüştüğü görebilmektedir. Emojiler, duyguları kelimeler kullanmadan ya da kelimelerin yetersiz kaldığı durumlarda hızlı ve doğru bir şekilde aktarabilmeye olanak sağlamaktadır. Emojilerin hızla gelişmesi ve 7'den 70'e birçok kişinin emojilere hızlı adaptasyonu, teknolojinin her geçen gün hız kesmeden gelişmesinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Yurtdışında pazarlama iletişimi araçlarından biri olarak kullanılan emojiler kelimelerin yerine geçerek duyguların aktarılması açısından önemli hale gelmiştir. Bu çalışma, keşifsel bir çalışma niteliği taşımasının yanı sıra örnek olay yöntemi kullanılarak pazarlama iletişimi elemanlarının emojilere adaptasyonu ve başarılı markaların emoji çalışmalarının doküman inceleme yöntemiyle değerlendirilmesini kapsamaktadır. Çalışma kapsamında birinci bölümde pazarlama iletişimi ve elamanları açıklanırken; ikinci bölümde emoji ve emotikon arasındaki farklar açıklanarak literatür taraması yapılmış olup, üçüncü bölümde, kullanılan araştırma yöntemiyle markaların emojilere nasıl adapte oldukları ve başarılı emoji uygulamaları incelenmiştir.
dc.description.abstractHieroglyphs or cuneiform scripts used by ancient civilizations can be seen to turn into emojis which is increasingly popular. Emojis enable emotions to be conveyed quickly and accurately without the use of words or when words are insufficient. The rapid growing of the emojis and the rapid adaptation of many people from 7 to 70 emojis emerge as a result of without pausing development in the technology day by day. Emojis, which are used as one of the marketing communication tools abroad, have become important for the transfer of emotions by replacing the words. This study, in addition to being an exploratory study, covers the adaptation of marketing communication elements to emojis by using case study method and evaluation of emoji studies of successful brands by document review method. In the first part of the study, marketing communication and elements are explained; in the second chapter, literature search was made by explaining the differences between emoji and emoticon, and in the third chapter, how the brands are adapted to emojis by using the research method and successful emoji applications are examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama iletişimi çerçevesinde günümüz işletmeleri ve emoji kullanımı
dc.title.alternativeIn the case of marketing communication today's businesses and emoji usage
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-05
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmEmojis
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid10257376
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555361
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess