Otel işletmelerinde hizmet süreçlerinde takım çalışmaları ve inovasyon ilişkisi: İzmir ilinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada ve ülkemizde sosyoekonomik anlamda önemli bir yer teşkil eden otel işletmeleri hızla gelişen teknolojinin de etkisiyle küreselleşme olgusunu daha çok hissetmektedir. Küreselleşmenin getirdiği yoğun rekabet ortamında oteller iş yapış yöntemlerini, ürünlerini, yönetim anlayışlarını, entelektüel sermayelerini geliştirmek, farklılaştırmak ve yenilemek zorunda kalmaktadır. Bu bağlamda işletmeler insan kaynaklarından en etkili bir biçimde yararlanmak için takım çalışmalarına; rekabet avantajı elde etmek ve yenileşmek için de inovasyon çalışmalarına başvurmaktadırlar.İnovasyon hizmet sektörü içinde takım çalışmaları kapsamında sinerjik bir çerçevede pozitif düzeyde etkileşimi gösterecek nitelikleri kapsamaktadır. Bu bağlamda otel işletmelerinde hizmet süreçleri kapsamında takım çalışmaları ve inovasyon ilişkisini ölçemeye yönelik bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında İzmir ilinde yer alan büyük ölçekli 4 ve 5 yıldıza sahip 17 otel işletmesinde 206 beyaz yakalı çalışana anket uygulanmıştır. Faktör analizi ile ölçüm aracında yer alan 45 önerme 12 faktör olarak toplanmıştır. İstatistiksel analizler bu çerçevede gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlerden elde edilen bulgura göre hizmet süreçlerinde her bir faktörün inovasyon için önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Faktörlerin arasındaki ilişkisellikler incelendiğinde ise Temel insan kaynakları ile Stratejik boyut faktörleri arasında ve Temel insan kaynakları ile Yönetsel süreçler faktörleri arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde bir ilişkisellik olduğu belirlenmiştir. The hotel managements taking an important place in a socioeconomic way in the world and in our country feel the fact of globalisation much more with the effect of fast growing technology. In the atmosphere of intense competition caused by globalisation, the hotels are obliged to develop, differentiate and renew their methods of business, their management mentality and their intelectual capitals. In this context, the managements turn to team works in order to benefit from the human resources in a most effective way and turn to innovation works in order to have an advantage of competition and become new.Innovation contains the qualities that will show a positive interaction in a synergic frame within the scope of team works in the service sector. This study has been carried out in order to evaluate the relation between the team work and innovation in the scope of service procedures in the hotel managements. Within the scope of this study, a questionnaire has been conducted on 206 white collar employees in 17 large scaled 4 or 5-star hotel managements in İzmir. With the factor analysis, 45 questions in the measurement tool are compiled under 12 factors. The statistical analysis is carried out within this frame. According to the findings obtained from the analysis, it has been inferred that each factor in the service procedures is important for innovation. When the relationalities between the factors are studied, it has been determined that there is a positive high level correlation between Basic human resources and the factors of Strategical extent and Basic human resources and the factors of managerial procedures.
Collections