Now showing items 227-246 of 329

    • Reddedilme duyarlılığı, kişilerarası çatışma çözme stilleri ve bağlanmanın karanlık üçlü kişilik özellikleri ile ilişkisi: Erken dönem uyumsuz şemaların aracı rolü 

      Yürek, Duygu (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-25)
      Bu çalışmanın amacı narsisizm, makyavelizm ve psikopatiden oluşan karanlık üçlü kişilik özellikleri ile reddedilmeye karşı duyarlılık düzeyleri, yetişkin bağlanma biçimleri ve kişilerarası ilişkilerde kullanılan çatışma ...
    • Role of tour guides on tourist satisfaction level in guided tours and impact on tourist re - visiting intention: A research in Istanbul 

      Çetinkaya, Mehmet Yavuz (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dünyada boş zamanın artması ile ekonomik refah düzeyinin yükselmesi insanları seyahat etmeye ve dolayısıyla turizm faaliyetlerine katılmaya yönlendirmiştir. Son yıllarda uluslararası turizm hareketlerinin artması ve bu ...
    • Sağlık hizmeti kullanıcılarının informal ödeme yapma nedenleri ve informal ödemelere yönelik tutumları: İzmir ili örneği 

      Camuz Berber, İpek (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-20)
      Bu çalışma, sağlık hizmeti kullanıcılarını informal ödeme yapmaya yönelten unsurları ve sağlık hizmeti kullanıcılarının bu ödemelere yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nicel yöntemin benimsendiği araştırma ...
    • Sağlık hizmetlerinde inovasyon: E-sağlık uygulamalarının hastalar tarafından değerlendirilmesi 

      Terzi, Melek (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-17)
      Firmaların yeni bir ürün, teknoloji, hizmet veya süreç ile değer yaratması ve bunun toplum tarafından benimsenmesi `inovasyon` olarak adlandırılmaktadır. İnovasyonlar, teknolojideki hızlı değişimler sebebiyle müşteri ...
    • Sağlık hizmetlerinin işlem maliyeti yaklaşımı çerçevesinde incelenmesi: Aile sağlığı merkezleri ile hastanelerin karşılaştırılması 

      Aktürk, Büşra (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-30)
      Sağlık hizmetleri, başta toplum sağlığının koruması olmak üzere bireylere zamanında, nitelikli ve kaliteli olarak sunulması gereken, maliyetleri yüksek olan ve kamu bütçesine önemli ölçüde yük getiren hizmetlerdir. Bu ...
    • Sağlık turizmi kapsamında Pamukkale termal kaynaklarının değerlendirilmesi ve Sağlık Bakanlığı belgeli otellerde müşteri memnuniyetinin belirlenmesi 

      Gündüz, Hatice (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-10)
      Değişen yaşam koşulları, sağlık sorunlarının daha sık ortaya çıkması ve insanların beklentilerinin farklılaşması turizm alanına da yansımıştır. Ülkemizde turizmin 12 aya yayılabilmesi, sadece deniz turizmiyle sınırlı ...
    • Sartre`ın Heidegger eleştirisi bağlamında sahicilik ve ölüm 

      Kenan, Esra (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-20)
      Bu tezde, Martin Heidegger'in felsefesinde ölümün, varlığın anlamını açığa çıkarma ve insanın sahici bir varoluşa ulaşmasında oynadığı rol ortaya konulacak ve Jean-Paul Sartre'ın, Heidegger'in, insanın sahici ...
    • Seçilmiş finansal göstergelerin tüketici güveni üzerindeki etkisi: Türkiye örneği 

      Özakarli, Hilal (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-20)
      Tüketicilerin finansal kararlarını etkileyen unsurların başında geleceğe yönelik beklentileri gelmektedir. Tüketicilerin ekonominin geleceğine yönelik beklentileri sadece finansal kararlarını etkilememekte aynı zamanda ...
    • Sekkâkî`nin sarftaki metodu 

      Charif, Shaban (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsanın iki özelliği vardır, birisi düşünce diğeri ise beyan'dır. Bu beyan'ın anahtarı kelime'dir; kelime yapısıyla ilgilenen ilim de sarftır.Sarf, kelimenin değişik hey'etlerinin farklı ve çeşitli ...
    • Self-determinasyon ve kamu diplomasisi: İskoçya ve Katalonya örnekleri 

      Cebeci, Eda (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-28)
      Değişen ve gelişen diplomasi anlayışı çerçevesinde kamu diplomasisi uluslararası ortamda bir adım öne çıkmaktadır.Özellikle yeni medyanın kullanımı ile birlikte gelişen ve etki alanı genişleyen kamu diplomasisi devletlerin ...
    • Seramik sektöründe deneyimsel pazarlama: Kurumsal bağlamda bir uygulama 

      Pamuk, Betül (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-23)
      Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi ve tüketicilerin gelişen teknoloji ile bilgiye ulaşma hızının artması, tüketici istek ve ihtiyaçlarını değiştirmiştir. Önceleri sadece ihtiyaçların tatmini olan tüketim, zamanla ...
    • Seyyid Kutub`un Hıristiyanlarla ilgili ayetleri yorumu 

      Sari, Orhan (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-18)
      Son yüzyılın en büyük fikir ve dava adamlarından biri de Mısırlı müfessir Seyyid Kutub'dur (1906-1966).Çok yönlü bir kişiliğe sahip olan Kutub,yaşadığı hayatla ve yazmış olduğu eserlerle hem dönemindeki hem de kendisinden ...
    • Sinema ve felsefe 

      Özaltun, Merve (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-29)
      Bu çalışmada sinemanın felsefeyle olan ilişkisi ele alınmaktadır. Bunun için bu çalışma öncelikle Dünya Sinema Tarihi'nde etkili olan dört büyük ülkeden bahseder: Fransa, İtalya, Almanya ve Rusya. Ardından bu ülkelerin ...
    • Sinizm ve tüketici sinizmi: İstanbul ilinde bir uygulama 

      Andaç, Revna Ece (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-03)
      Pazarlama faaliyetlerini ve satışı arttırmak amacı ile yapılan çeşitli pazarlama çabalarını arttıran ve bu çabaları etkileyen başlıca faktörlerin başında tüketici davranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ...
    • Siyasi partilerin elit seçimi: Ak Parti örneği 

      Yazgan, Halide (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-23)
      Siyasi partilerin elit seçimi tezimizde, ilçe teşkilat yapısı içindeki ilçe başkanları baz alındı. İlçe başkanları bağımlı değişkenimiz ile 2015 genel oylama sonuçları, 2017 referandum sonuçları ve okuma yazma oranı bağımsız ...
    • Slow food and food tourism: Foça Earth Market case study 

      Meriç, Hamit Gökay (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-08)
      Destinasyonların turistler açısından en çekici tarafları özgün kültürel elementleridir ve yemek de yerel özgün kimliğin çok önemli bir parçasıdır. Bu sebeple, yemek turizmi destinasyonların en önemli etmenlerinden biridir ...
    • Soğuk savaş dönemi doğu-batı blokları arasındaki mücadelede propaganda 

      Özgür, Gizem (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-08)
      Propaganda ile ilgili çeşitli tanımlamalar olmasına karşın genel olarak kabul edilen, insanların davranışlarını etkilemeyi amaçlayan kasıtlı ve bilinçli bir eylem olduğudur. Soğuk Savaş döneminde sıcak çatışmaların yerini ...
    • Soğuk Savaş sonrası NATO`nun icra ettiği askeri müdahalelerin Türkiye perspektifinden incelenmesi 

      Ok, Mustafa (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tezde çalışmasında, Soğuk Savaş sonrası NATO'nun değişen dünyada kendi var oluş amacını sorgulamasıyla başlayan süreçte yapmış olduğu askeri müdahalelerde ne derece başarılı veya başarısız olduğu vurgulanarak bunun ...
    • Soğuk savaş sonrası Rus dış politikası ve Avrasyacılık 

      Hotamiş, Ahmet (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-29)
      Bu çalışmada Soğuk Savaş'ın sona ermesiyle birlikte Sovyetler Birliği'nin dağılmasına neden olan birtakım olaylar ve dağılma süreci Gorbaçov dönemi ve Gorbaçov reformları, ardından Rusya Federasyonu'nun ...
    • Soğuk savaş sonrası Ukrayna: Bağımsızlıktan uluslararası rekabete 

      Girgin, Elif (İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-10)
      Enerjinin giderek önem kazanması ile Ukrayna'nın jeopolitik konumu siyasetinin belirlemesinde etkili olmuştur. Değişen dünya siyasetinin enerjiye bağımlılığının artmasıyla Ukrayna'ya olan ilgiyi arttırmıştır. ...