Sinema ve felsefe
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada sinemanın felsefeyle olan ilişkisi ele alınmaktadır. Bunun için bu çalışma öncelikle Dünya Sinema Tarihi'nde etkili olan dört büyük ülkeden bahseder: Fransa, İtalya, Almanya ve Rusya. Ardından bu ülkelerin Türkiye sinemasına etkilerinden söz edilir. Sinema tarihinin sunduğu kavramlar, düşünceler ve sinematografik imgeler aracılığıyla, sinema tarihi ve düşünce arasında bir bağlantı kurulmaktadır.Çalışmanın ikinci bölümünde sinema ve felsefe arasındaki ilişki dört başlık altında değerlendirilmektedir. Sanat olarak sinemanın görme eylemine yaptığı katkı dile getirilmektedir. Bir düşünme çabası olarak sinema ve felsefenin birbirlerini nasıl etkilediklerinden söz edilir. Bu bağlamda Fransız filozof Henri Bergson'un sinema ve felsefeye dair görüşleri esas alınmaktadır. Daha sonra sinemanın bir görsel düşünme çabası olarak gerçeklikle kurduğu bağ izah edilmiştir. Zaman kavramının bir imge olarak filmlerin anlatı yapısında dolaylı bir biçimde kendini nasıl gösterdiği anlatılmaktadır.Ayrıca bu çalışmada Deleuze'ün sunduğu yeni kavramlar ve sinematografik yaklaşımlarla sinemanın kazandığı yeni tanımlar ortaya konmaktadır. Sinemanın bu yeni yüzü Semih Kaplanoğlu'nun Yumurta (2007) filmi üzerinden açığa çıkarılmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Dünya Sinema Tarihi, Hareket-İmge, Zaman-İmge, Sinema ve Felsefe, Yönetmen In this study, the relation between cinema and philosophy is discussed in the frame of four big countries that are effective in the world's cinema history: France, Italy, German and Russia. Following this, the influence of these countries on Turkey's cinema is mentioned in this study. A connection between the history of cinema and thought is linked by means of notions, ideas and cinematographic images presented by the history of cinema.The relation between cinema and philosophy is evaluated under the four titles in the second chapter of the study. The contribution of cinema as art to the act of seeing is expressed. As a thinking effort, It is told about how cinema and philosophy affect each other. In this context, French philosopher Henri Bergson's views on cinema and philosophy are based. Then, the connection of cinema with reality as an effort of visual thinking is explained. How the concept of time manifested itself indirectly in the narrative structure of films as an image is explained.In addition, in this study, the new concepts and cinematographic approaches presented by Deleuze reveal the new definitions gained by cinema. This new face of the cinema was tried to be revealed through Semih Kaplanoğlu's Egg (2007).
Collections