İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin saldırganlık, duygusal zeka ve doğum sıraları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişkinin incelendiği çalışma Kahramanmaraş İli Afşin İlçesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada saldırganlık düzeyleri 18 maddelik bir ölçeğin uygulanması sonucunda elde edilmiştir. Hülya Şahin tarafından 2004 yılında geliştirilmiştir. Duygusal zeka düzeyleri ise Küçükkaragöz ve Kocabaş (2012) tarafından geliştirilen 18 maddeden oluşan `Çocuklar için Duygusal Zeka Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma neticesinde, öğrencilerin saldırganlık düzeyleri ile duygusal zeka düzeylerinin yukarıda belirtilen sosyo-demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin saldırganlık düzeyleri ile duygusal zeka düzeylerinin ailelerinin gelir durumları, anne eğitim ve baba eğitim düzeyleri ile odalarının olma durumu ve sınıf düzeylerine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın problem ve alt problemleri çerçevesinde yapılan analizlerde ise kız öğrencilerin duygusal zeka genel ve alt boyutlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek, erkek öğrencilerin saldırganlık düzeylerinin de kız öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu, dört kardeş olan çocukların duygusal zeka ölçeği empati ve motivasyon alt boyutu düzeylerinin tek çocuk olan çocuklara göre yüksek düzeyde olduğu, ilk çocuk olanların duygularını yönetme düzeylerinin dördüncü çocuk olanlara göre, üçüncü ve dördüncü çocuk olanların saldırganlık düzeylerinin ise ilk çocuk olanlara göre daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelime: Saldırganlık, Duygusal Zeka, Doğum Sırası The study was conducted in the 2018-2019 academic year in Afşin District of Kahramanmaraş province to investigate the relationship between the levels of aggression and the level of emotional intelligence in the 3rd and 4th grade students. The level of aggression was 18 items. It was developed by Hülya Şahin in 2004. Emotional intelligence levels were developed by Küçükkaragöz and Kocabaş (2012) and the Emotional Intelligence Scale for Children was used. As a result of the research, it was examined whether the levels of aggression and emotional intelligence levels of the students differ on the socio-demographic characteristics mentioned above. According to the findings, it was determined that the levels of aggression with students and the levels of emotional intelligence did not differ according to the income level of their families, mother education and father's education levels, and the status of their rooms and class levels. In the analyzes conducted within the framework of the problems and sub-problems of the research, it was found that female students 'general and sub-dimensions of emotional intelligence were higher than male students, and male students' level of aggression was higher than that of female students. It was found that the levels of managing the emotions of the first child were higher than those of the fourth child, the level of aggression of the third and fourth child were higher than those of the first child.Keywords: Aggression, Emotional Intelligence, Birth Order.
Collections