Show simple item record

dc.contributor.advisorEvcimen, Oltan
dc.contributor.authorAkkuş, Banu Çiçek
dc.date.accessioned2020-12-07T09:10:57Z
dc.date.available2020-12-07T09:10:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/120879
dc.description.abstractİlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ile duygusal zeka düzeyleri arasındaki ilişkinin incelendiği çalışma Kahramanmaraş İli Afşin İlçesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada saldırganlık düzeyleri 18 maddelik bir ölçeğin uygulanması sonucunda elde edilmiştir. Hülya Şahin tarafından 2004 yılında geliştirilmiştir. Duygusal zeka düzeyleri ise Küçükkaragöz ve Kocabaş (2012) tarafından geliştirilen 18 maddeden oluşan `Çocuklar için Duygusal Zeka Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma neticesinde, öğrencilerin saldırganlık düzeyleri ile duygusal zeka düzeylerinin yukarıda belirtilen sosyo-demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin saldırganlık düzeyleri ile duygusal zeka düzeylerinin ailelerinin gelir durumları, anne eğitim ve baba eğitim düzeyleri ile odalarının olma durumu ve sınıf düzeylerine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın problem ve alt problemleri çerçevesinde yapılan analizlerde ise kız öğrencilerin duygusal zeka genel ve alt boyutlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek, erkek öğrencilerin saldırganlık düzeylerinin de kız öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu, dört kardeş olan çocukların duygusal zeka ölçeği empati ve motivasyon alt boyutu düzeylerinin tek çocuk olan çocuklara göre yüksek düzeyde olduğu, ilk çocuk olanların duygularını yönetme düzeylerinin dördüncü çocuk olanlara göre, üçüncü ve dördüncü çocuk olanların saldırganlık düzeylerinin ise ilk çocuk olanlara göre daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelime: Saldırganlık, Duygusal Zeka, Doğum Sırası
dc.description.abstractThe study was conducted in the 2018-2019 academic year in Afşin District of Kahramanmaraş province to investigate the relationship between the levels of aggression and the level of emotional intelligence in the 3rd and 4th grade students. The level of aggression was 18 items. It was developed by Hülya Şahin in 2004. Emotional intelligence levels were developed by Küçükkaragöz and Kocabaş (2012) and the Emotional Intelligence Scale for Children was used. As a result of the research, it was examined whether the levels of aggression and emotional intelligence levels of the students differ on the socio-demographic characteristics mentioned above. According to the findings, it was determined that the levels of aggression with students and the levels of emotional intelligence did not differ according to the income level of their families, mother education and father's education levels, and the status of their rooms and class levels. In the analyzes conducted within the framework of the problems and sub-problems of the research, it was found that female students 'general and sub-dimensions of emotional intelligence were higher than male students, and male students' level of aggression was higher than that of female students. It was found that the levels of managing the emotions of the first child were higher than those of the fourth child, the level of aggression of the third and fourth child were higher than those of the first child.Keywords: Aggression, Emotional Intelligence, Birth Order.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleİlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin saldırganlık, duygusal zeka ve doğum sıraları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between elderly, emotional intelligence and birth situations of 3th and 4th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-25
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10277122
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572110
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEvlilik ve Aile Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess