Öğrencilerin Amerika Birleşik Devletleri`nin ülke imajına ilişkin algıları: İnönü Üniversitesi öğrencileri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İmaj bir şahıs, obje, kurum yahut ülke ile alakalı olarak bireyin zaman içinde çeşitli gözlem, deneyim ve süreçler sonucunda oluşturduğu yargı, intiba ve değerlendirme olarak tanımlamak mümkündür. İster bilinçli isterse bilinçsiz olarak gelişmiş olsun her şahsın, her kurumun ve her ülkenin dışa yansıttığı bir imajı bulunmaktadır. İnsanların, bir ülke hakkında bildikleri ve düşündükleri neticesinde oluşturdukları kişisel inanışları olarak ifade edilen ülke imajı, o ülkenin sahip olduğu ekonomik, politik, kültürel, sosyal, coğrafyası, tarihi, sanatı, müziği vb. birçok özelliğin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Globalleşme ve teknolojideki gelişmeler sonrasında daha yoğun yaşanan küresel rekabet ortamında, ülke imajı önemli bir kavram haline gelmiştir. Özellikle ülkelerin uluslararası platformda söz sahibi olmasında ve itibar kazanmasında oynadığı rol gün geçtikçe artmaktadır. İnönü Üniversitesi öğrencilerinin Amerika Birleşik Devletleri'nin ülke imajına ilişkin algılarını ölçmek için anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda İnönü Üniversitesi öğrencilerinin Amerika Birleşik Devletleri'nin ülke imajına ilişkin algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca İnönü Üniversitesi öğrencilerinin Amerika Birleşik Devletleri'nin dış politikasına, iç politikasına, negatif dış politikasına ve kaliteli yaşama ilişkin algıların olumsuz, sosyal ve kültürel yapısına ilişkin algıların olumlu, ekonomisine ilişkin algıların ise olumluya yakın olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler İmaj, Ülke İmajı, Algı, Algılama, Amerika Birleşik Devletleri It is possible to define an image as a judgment, an impression and an evaluation of an individual, an institution or a country as a result of various observations, experiences and processes over time. Whether it is consciously or unconsciously developed, every person has an image of each institution and every country reflects outside. The image of the country, expressed as the personal beliefs people make regarding a country as they know it and think about it, is a combination of many features such as the economic, political, cultural, social, geographical, historical, artistic. After globalization and technological developments, the image of the country has become an important concept in the global competition environment. In particular, the role that countries play in acquiring and gaining reputation in the international arena has been increasing day by day. A questionnaire was made to measure the perceptions of the students of Inonu University on the image of the United States of America. As a result of the study, it was determined that the perceptions of the students of Inonu University on country image of the United States are moderate. In addition, the students of İnönü University were found that they have negative perceptions about the United States' foreign policy, internal policy, negative foreign policy and quality life, positive perceptions about social cultural structure and nearly positive perceptions about the economy.Keywords: Image, Country Image, Perception, Sensation, United States
Collections