Show simple item record

dc.contributor.advisorNisan, Fatma
dc.contributor.authorDilsiz, Hacer
dc.date.accessioned2020-12-07T08:47:57Z
dc.date.available2020-12-07T08:47:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/117505
dc.description.abstractİmaj bir şahıs, obje, kurum yahut ülke ile alakalı olarak bireyin zaman içinde çeşitli gözlem, deneyim ve süreçler sonucunda oluşturduğu yargı, intiba ve değerlendirme olarak tanımlamak mümkündür. İster bilinçli isterse bilinçsiz olarak gelişmiş olsun her şahsın, her kurumun ve her ülkenin dışa yansıttığı bir imajı bulunmaktadır. İnsanların, bir ülke hakkında bildikleri ve düşündükleri neticesinde oluşturdukları kişisel inanışları olarak ifade edilen ülke imajı, o ülkenin sahip olduğu ekonomik, politik, kültürel, sosyal, coğrafyası, tarihi, sanatı, müziği vb. birçok özelliğin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Globalleşme ve teknolojideki gelişmeler sonrasında daha yoğun yaşanan küresel rekabet ortamında, ülke imajı önemli bir kavram haline gelmiştir. Özellikle ülkelerin uluslararası platformda söz sahibi olmasında ve itibar kazanmasında oynadığı rol gün geçtikçe artmaktadır. İnönü Üniversitesi öğrencilerinin Amerika Birleşik Devletleri'nin ülke imajına ilişkin algılarını ölçmek için anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda İnönü Üniversitesi öğrencilerinin Amerika Birleşik Devletleri'nin ülke imajına ilişkin algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca İnönü Üniversitesi öğrencilerinin Amerika Birleşik Devletleri'nin dış politikasına, iç politikasına, negatif dış politikasına ve kaliteli yaşama ilişkin algıların olumsuz, sosyal ve kültürel yapısına ilişkin algıların olumlu, ekonomisine ilişkin algıların ise olumluya yakın olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler İmaj, Ülke İmajı, Algı, Algılama, Amerika Birleşik Devletleri
dc.description.abstractIt is possible to define an image as a judgment, an impression and an evaluation of an individual, an institution or a country as a result of various observations, experiences and processes over time. Whether it is consciously or unconsciously developed, every person has an image of each institution and every country reflects outside. The image of the country, expressed as the personal beliefs people make regarding a country as they know it and think about it, is a combination of many features such as the economic, political, cultural, social, geographical, historical, artistic. After globalization and technological developments, the image of the country has become an important concept in the global competition environment. In particular, the role that countries play in acquiring and gaining reputation in the international arena has been increasing day by day. A questionnaire was made to measure the perceptions of the students of Inonu University on the image of the United States of America. As a result of the study, it was determined that the perceptions of the students of Inonu University on country image of the United States are moderate. In addition, the students of İnönü University were found that they have negative perceptions about the United States' foreign policy, internal policy, negative foreign policy and quality life, positive perceptions about social cultural structure and nearly positive perceptions about the economy.Keywords: Image, Country Image, Perception, Sensation, United Statesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleÖğrencilerin Amerika Birleşik Devletleri`nin ülke imajına ilişkin algıları: İnönü Üniversitesi öğrencileri üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeThe students' perceptions on the country image of the United States of America: A study on the Inönü University students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-10
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmCountry image
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmTurkish students
dc.identifier.yokid10208469
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515388
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess