Ortaöğretim 9,10 ve 11. sınıf fizik ders kitaplarında bulunan fizik soruları ile 2000-2008 yıllarında ÖSS`de sorulan fizik sorularının bloom taksonomisi açısından incelenmesi ve karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada, üç kitapta bulunan toplam 1227 soru ile 2000-2008 ÖSS'de sorulan 192 fizik sorusu çözümlenmiştir. Çözümleme sonuçlarına göre; kitaplarda bulunan 1227 sorunun %87'si alt düzey bilişsel beceri gerektiren bilgi, kavrama ve uygulama basmağına ait sorulardan oluşurken, soruların %13'ü ise üst düzey bilişsel beceri gerektiren analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarına ait olduğu görülmüştür. ÖSS'de sorulan 192 sorunun %57'si bilgi, kavrama ve uygulama basamakları gibi alt düzey bilişsel beceri gerektiren sorular olduğu, soruların %43'nün ise analiz, sentez ve değerlendirme gibi üst düzey bilişsel beceri gerektiren sorulardan oluştuğu saptanmıştır. In the study, a total of 1227 questions in three textbooks and 192 physics questions asked in ÖSS between 2000-2008 were analyzed. According to results obtained from the investigation; while %87 of 1227 questions in the textbooks belong to knowledge, comprehensive and application levels requiring lower cognitive skills, %13 of these questions belong to analysis, synthesis and evaluation requiring upper cognitive skills. It has been determined that %57 of 192 questions asked in the ÖSS require lower level cognitive skills such as knowledge, comprehensive and application steps, while %43 of these questions require upper level cognitive skills such as analysis, synthesis and evaluation steps.
Collections