Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşaran, Süleyman
dc.contributor.authorÇapar, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-07T08:03:50Z
dc.date.available2020-12-07T08:03:50Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111531
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okuma stratejilerinin okuduğunu anlama ve bu stratejilerin katılımcıların sınav notları üzerine etkisini incelemektir. Çalışma 15 haftalık bir eylem araştırması olup katılımcıları İngilizceyi akademik amaçlar için yabancı dil olarak çalışan 9 ziraat mühendisinden oluşmaktadır. Veri toplama araçları arasında araştırmacı tarafından günlük olarak tutulmuş notlar, kritik olay anketi, görüşme ve ÖSYM tarafından yapılmış KPDS testleri bulunmaktadır. İlk üç veri toplama aracı içerik analizi ile değerlendirilmiş olup KPDS sınavlarının sonuçları Friedmann Test'i ile karşılaştırılmıştır. Tüm veri toplama araçlarının bulgularıyla okuduğunu anlama düzeyinin anlamlı bir şekilde arttığı belirlenmiştir.Araştırmanın sonucu okuma-stratejileri ile okumanın okuduğunu anlama düzeyini ve katılımcıların sınav notlarını olumlu etkilediğini ve çalışma süreci içerisinde üzerinde çalışılan yedi stratejiden summarizing (özetleme) ve answering questions (soru-cevap) stratejilerinin daha etkili olduğunu, daha olumlu sonuçlar verip okuma motivasyonu sağladığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Okuma Stratejileri, Okuduğunu Anlama, Eylem Araştırması,ÖSYM Standart Testleri, İçerik Analizi
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of reading strategies on reading comprehension and how these strategies affect the scores of the participants at SSPC.The study was a 15-week action research, whose participants were 9 agricultural engineers, learning English as a foreign language and for academic purposes. Data were collected through daily notes kept by the researcher, perception questionnaires, interviews were audio-taped, and SSPC standard exams were applied at the end of the study. The first three data collection instruments were assessed via content analysis, and the statistical values of the SSPC standard exams were assessed through Friedmann Test. The increasing comprehension level was found to be significant. The findings of all the instruments support one another.Results of the study indicate that while reading through the using of reading-strategies affects the comprehension level and the scores of the participants positively. In the course of the effects of seven reading strategies were studied and among them summarizing and ask-and-answer questions strategies were found to be more effective, provided more positive results and motivation.Key Words: Reading Strategies, Reading Comprehension, Action Research, SSPCStandard Exams, Content Analysisen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkuma stratejilerinin İngilizce okuduğunu anlamaya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of reading strategies on English reading comprehension
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmExamination mark
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmReading strategies
dc.identifier.yokid10079360
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446087
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess